Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Para Teorisi ve Para Politikasının Temelleri, Para Teorisi ve Para Politikası Tanımları, Para Teorisi ve Para Politikasının Tarihi, |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul; |
2) |
Paranın Tanımı, Paranın Fonksiyonları, Paranın Özellikleri, Paranın Ortaya Çıkışı, Para Miktarı Tanımları, Likidite ve Makro Ekonomik Likidite, Kredi,
Para Rejimleri ve Temel İlkeler,
|
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul; |
3) |
Yansızlık İlkesi: Yansız Para Rejimleri, Parasal Kesimin Einansal Sistem İçindeki Konumu, Asil-Vekil Sorunu, |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul |
4) |
Keynes’te Para Talebi; Likidite Tercihi Teorisi, Keynesci Para Talebi Teorisinin Gelişimi, Portföy Teorileri, Friedman’ın Yeni Miktar Teorisi, Nispi Fiyatlar Teorisi |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul |
5) |
Para Arzı Teorisi, Mekanik Model: Banka Çarpanı, Para Arzının Endojenliği Ve Para Arzı Teorisi, Para Arzı Teorisinin Farklı Yorumları, Geometrik Anlatım, Faiz Teorisi, Eski Faiz Teorileri, Yeni Faiz Teorileri, Ödünç Verilebilir Fonlar Teorisi, Likidite Tercihi Yaklaşımı |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul |
6) |
Para Arzının Egzojenliği, Geometrik Anlatım, Yeni Faiz Teorileri, Ödünç Verilebilir Fonlar Teorisi, Likidite Tercihi Yaklaşımı Para Arzı Ve Faiz, Reel Ankeslerde Tasarruf, Gibson Paradoksu, Paka Arzı Ve Faiz: Toplu Değerlendirme, |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
7) |
Ara Sınava Hazırlık için Genel Ders Tekrarı |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
8) |
Ara Sınav |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
9) |
Ödemeler Dengesi Ve Para Miktarı, Kurlar-Kur Rejimleri Ve Bazı Temel Kavramlar, Uluslararası Piyasalarda Mal Fiyatları, Uluslararası Faiz Düzeyi, Dış Ödemeler Dengesine İlişkin Temel Yaklaşımlar, |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
10) |
Miktar Teorisi Ve Otomatik Altın Standardı, Elastikiyetler Yaklaşımı, Masetme Yaklaşımı, Mundell-Fıemîng Modeli, Sabit Kur Rejimi Ve Para Politikası, Esnek Kur Rejimleri ve Para Politikası, Ödemeler Dengesine Paracı Yaklaşım, IMF ve Ödemeler Dengesine Paracı Yaklaşım, Ekonomik Şokların Sebepleri, Makro Ekonomik İstikrar Ve Para Politikası, Para Politikasının Hedefi, Ara Ve Ana Göstergeleri, Merkez Bankası Araç'ları |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
11) |
Keynesci Makro Yaklaşımlar ve Para, Keynesci Yaklaşıma Tepkiler ve Neoklasik Sentez,. |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul |
12) |
Paracı Yaklaşım, Yeni Klasik Ekol |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
13) |
Dengesizlik Okulu, Yeni Keynesciler, Avusturya Ekolü ve Post Keynesciler |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
14) |
Enflasyon Teorisi, Final Sınavına Hazırlık için Ders Tekrarı |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul. |
15) |
Final Sınavı |
Paya Merih (1998), Para Teorisi ve Para Poitikası, Filiz Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul; Frish Helmut (1989), Enflasyon Teorileri, Çev. Oktay Ertan, Elif Matbaacılık, Ankara, Keyder Nur (1991), Para Teori-Politika Türkiye Üzerine Bir Uygulama, Bars Ltd. Şti., Genişletilmiş III. Baskı, Ankara; Parasız İlker (1991), Para Politikası Keynesgil İktisadın Düşüşü ve Yükselişi, Ezgi Kitabevi Yayınları, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3. Baskı, Bursa; Parasız İlker (1998), Modern Para Teorisi, Ezgi Kitabevi Yayınları, 1. Baskı, Bursa.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. |
5 |
2) |
İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. |
5 |
3) |
İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. |
4 |
4) |
İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. |
5 |
5) |
Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. |
5 |
6) |
İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. |
4 |
7) |
Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. |
5 |
8) |
Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. |
5 |
9) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. |
5 |
10) |
Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. |
5 |
11) |
Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. |
4 |
12) |
Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
5 |