Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY111
Ders İsmi: Psikolojiye Giriş I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MELİKE CEYLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste psikolojinin evrimi ve psikologların ne yaptığı, araştırma yöntemleri, davranışın evrimsel ve biyolojik temelleri incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikolojinin hedeflerini öğrenme
2) Beynin yapısı, bellek,zeka ve düşünce oluşumunu öğrenme
3) Uyku rüyalar ve ilaçlar hakkında bilgi sahibi olma
4) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik hakkında bilgi sahibi olma
5) Psikoloji teorilerini öğrenme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesi tanıtımı Psikolojiye Giriş: Tanımlar & Amaçlar Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
2) Modül 1. Psikolojiyi Keşfetmek Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
3) Modül 3. Beynin Yapı Taşları Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
4) Modül 4. İnanılmaz Sinir Sistemi Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
5) Modül 5. Duyum Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
6) Modül 6. Algı Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
7) Genel değerlendirme Vize sınavına yönelik bilgilendirme .
8) Vize sınav haftası .
9) Modül 7. Uyku ve Rüyalar Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
10) Modül 8. Hipnoz & İlaçlar Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
11) Modül 9. Klasik Koşullanma Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
12) Modül 10. Edimsel & Bilişsel Yaklaşımlar Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
13) Modül 11. Bellek Tipleri Plotnik, R. (2009). Psikolojiye giriş. (T. Geniş, Çev.). (1.baskı). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
14) Genel değerlendirme Final sınavına yönelik bilgilendirme .
15) Final sınav haftası .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .
Diğer Kaynaklar: Psikolojiye Giriş – Rod Plotnik, Kaknüs Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 4
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 4
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 3
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 4
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 4
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 4
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 4
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 4
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 4
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %