Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrenme ile ilişkili bilişsel süreçleri açıklayan kuramların yansız bir bakış açısı ile güçlü ve zayıf yönlerini de kapsayacak şekilde öğretilmesidir. Ayrıca bu derste her bir kuramın sosyal bilimlere (psikoloji, eğitim bilimleri vb.) getirdiği kazanımlar örnek olaylar ele alınarak tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği, “Temel Kavramlar Ve Öğrenme Kuramları, Öğrenmenin Fizyolojik Temelleri: Beyin Ve Sinir Sistemi, Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Klasik Koşullanma, Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Araçsal Koşullama Ve Uygulama Örnekleri, Sosyal Bilişsel Kuram, Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar, Öğrenme Ve Hafıza , Uzun Süreli Hafıza I: Depolama, Kodlama, Uzun Süreli Hafıza II: Bilgiyi İşleme, Geri Çağırma Ve Unutma, Öğrenmede Gelişimsel Ve Bağlamsal Yaklaşımlar; Bilişsel Gelişim Yaklaşımları, Öğrenmede Sosyokültürel Kuram Ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar, Karmaşık Öğrenme Ve Biliş: Üst Biliş, Öz Düzenleyici Öğrenme, Transfer, Problem Çözme Ve Eleştirel Düşünme, Öğrenmede Motivasyon Etkisi Ve Diğer Bilişsel Faktörler” konularından oluşmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kavramlar Ve Öğrenme Kuramları |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
2) |
Öğrenmenin Fizyolojik Temelleri: Beyin Ve Sinir Sistemi |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) |
Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Klasik Koşullanma |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
4) |
Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Araçsal Koşullama Ve Uygulama Örnekleri |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
5) |
Sosyal Bilişsel Kuram |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
6) |
Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
7) |
Öğrenme Ve Hafıza |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
8) |
Ara Sınav |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
9) |
Uzun Süreli Hafıza I: Depolama, Kodlama. |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
10) |
Uzun Süreli Hafıza II: Bilgiyi İşleme, Geri Çağırma Ve Unutma |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
11) |
Öğrenmede Gelişimsel Ve Bağlamsal Yaklaşımlar; Bilişsel Gelişim Yaklaşımları |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
12) |
Öğrenmede Sosyokültürel Kuram Ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
13) |
Karmaşık Öğrenme Ve Biliş: Üst Biliş, Öz Düzenleyici Öğrenme, Transfer, Problem Çözme Ve Eleştirel Düşünme |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
14) |
Öğrenmede Motivasyon Etkisi Ve Diğer Bilişsel Faktörler |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
15) |
FİNAL SINAVI |
Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma |
4 |
2) |
Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma |
5 |
3) |
Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
4) |
Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme |
5 |
5) |
Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme |
4 |
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme |
5 |
7) |
Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme |
4 |
8) |
Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme |
5 |
9) |
Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme |
4 |
10) |
Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme |
5 |
11) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
4 |