Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY221
Ders İsmi: Öğrenme Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YUNUS YÜCEL
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenme ile ilişkili bilişsel süreçleri açıklayan kuramların yansız bir bakış açısı ile güçlü ve zayıf yönlerini de kapsayacak şekilde öğretilmesidir. Ayrıca bu derste her bir kuramın sosyal bilimlere (psikoloji, eğitim bilimleri vb.) getirdiği kazanımlar örnek olaylar ele alınarak tartışılacaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, “Temel Kavramlar Ve Öğrenme Kuramları, Öğrenmenin Fizyolojik Temelleri: Beyin Ve Sinir Sistemi, Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Klasik Koşullanma, Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Araçsal Koşullama Ve Uygulama Örnekleri, Sosyal Bilişsel Kuram, Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar, Öğrenme Ve Hafıza , Uzun Süreli Hafıza I: Depolama, Kodlama, Uzun Süreli Hafıza II: Bilgiyi İşleme, Geri Çağırma Ve Unutma, Öğrenmede Gelişimsel Ve Bağlamsal Yaklaşımlar; Bilişsel Gelişim Yaklaşımları, Öğrenmede Sosyokültürel Kuram Ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar, Karmaşık Öğrenme Ve Biliş: Üst Biliş, Öz Düzenleyici Öğrenme, Transfer, Problem Çözme Ve Eleştirel Düşünme, Öğrenmede Motivasyon Etkisi Ve Diğer Bilişsel Faktörler” konularından oluşmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenme ve ilişkili bilişsel süreçleri anlama ve tanımlamada etkili olan süreçleri kendi bakış açısı ile yorumlayabilir.
2) Öğrenme kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilir.
3) Farklı öğrenme kuramlarını birbiri ile mukayese edebilir ve yorumlayabilir.
4) Öğrenme kuramlarının sosyal bilimlere getirdiği kazanımları açıklayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar Ve Öğrenme Kuramları Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
2) Öğrenmenin Fizyolojik Temelleri: Beyin Ve Sinir Sistemi Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
3) Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Klasik Koşullanma Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
4) Öğrenmede Davranışçı Yaklaşımlar: Araçsal Koşullama Ve Uygulama Örnekleri Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
5) Sosyal Bilişsel Kuram Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
6) Öğrenmede Bilişsel Yaklaşımlar Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
7) Öğrenme Ve Hafıza Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
8) Ara Sınav Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
9) Uzun Süreli Hafıza I: Depolama, Kodlama. Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
10) Uzun Süreli Hafıza II: Bilgiyi İşleme, Geri Çağırma Ve Unutma Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
11) Öğrenmede Gelişimsel Ve Bağlamsal Yaklaşımlar; Bilişsel Gelişim Yaklaşımları Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
12) Öğrenmede Sosyokültürel Kuram Ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
13) Karmaşık Öğrenme Ve Biliş: Üst Biliş, Öz Düzenleyici Öğrenme, Transfer, Problem Çözme Ve Eleştirel Düşünme Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
14) Öğrenmede Motivasyon Etkisi Ve Diğer Bilişsel Faktörler Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
15) FİNAL SINAVI Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ---
Diğer Kaynaklar: 1-Ormrod, J.E. (2020). Öğrenme Psikolojisi / Human Learnıng (Ed. Mustafa Baloğlu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
2-Çelen, N. (2010).Öğrenme Psikolojisi, İstanbul: İmge Kitabevi
3-Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya, İstanbul: Anı Yay.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 4
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 5
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 5
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 4
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 5
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 4
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 5
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 4
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 5
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %