Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA320
Ders İsmi: Yeni Medya ve Etik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ŞAHİNCİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin yeni medya ve etik hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Yeni medya ve etik konusunda kavramsal çerçeve, yeni medya ortamlarında etik sorunlar, etik sorunların nedenleri ve sorumlu taraflar, medya etiği, eğitim etiği, siyaset etiği, çevre etiği, biyoetik, tıp etiği ile medya etiği arasında ilişki ilişkiler ve disiplinler arası bağlantılar dersin içerikleridir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yeni medya ve etik konusunda bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yeni medya ortamında etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Medya Etiği, eğitim etiği, siyaset etiği, çevre etiği, biyoetik, tıp etiği ile yeni medya etiği arasındaki ilişkiyi kurar, öneriler geliştirir ve uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yeni medyada var olan etik sorunların nedenleri/kökenleri ve sorumlu tarafları hakkında bilgi sahibidir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Etiğin kaydettiği aşamaları ve disiplinlerle olan ilişkileri bilir, yenilikleri takip eder, araştırmalar yapar, uygulamaya yönelik modeller geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ve Yeni Medya Tartışması Derse İlişkin Okumalar
2) Etik ve Yeni Medya Tartışması Derse İlişkin Okumalar
3) Yeni Medya Ortamlarında Etik Sorunlar Derse İlişkin Okumalar
4) Yeni Medya Ortamlarında Etik Sorunlar Derse İlişkin Okumalar
5) Yeni Medyada Var Olan Etik Sorunların Nedenleri/ Kökenleri ve Sorumlu Tarafları Derse İlişkin Okumalar
6) Yeni Medyada Var Olan Etik Sorunların Nedenleri/ Kökenleri ve Sorumlu Tarafları Derse İlişkin Okumalar
7) Sonuç ve Öneriler Derse İlişkin Okumalar
8) Vize Sınavı Derse İlişkin Okumalar
9) Medya Etiği Derse İlişkin Okumalar
10) Eğitim Etiği Derse İlişkin Okumalar
11) Siyaset Etiği Derse İlişkin Okumalar
12) Çevre Etiği Derse İlişkin Okumalar
13) Biyoetik Derse İlişkin Okumalar
14) Tıp Etiği Derse İlişkin Okumalar
15) Final Sınavı Derse İlişkin Okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar
Diğer Kaynaklar: Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Günseli Bayraktutan, Mutlu Binark, Kalkedon, 2013

Uygulamalı Etik, Ahmet Cevizci, 2016, Say Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 2
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 3
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 2
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 3
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 4
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 2
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 3
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 4
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %