Psikoloji (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSY524 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET FATİH VARLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği: | Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. | |
2) | Bedensel gelişim. | |
3) | Duygusal gelişim. | |
4) | Kişilik gelişimi. | |
5) | Sosyal ve dilsel gelişim. | |
6) | Gelişimle ilgili kuramlar. | |
7) | Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Davranışçı kuramlar. | |
10) | Sosyal öğrenme yaklaşımı. | |
11) | Bilişsel kuramlar. | |
12) | Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler. | |
13) | Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler. | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikoloji alanında yenilikçi, araştırmacı, girişimci yetkinlik kazandırır. | ||||||||||||
2) Sosyal ve etik sorumluluk kazandırır. | ||||||||||||
3) Çevresiyle etkili iletişim kurma yetkinliği kazandırır. | ||||||||||||
4) Sürekli öğrenmeyi ilke edindirir. | ||||||||||||
5) Davranışın temelleri ile ilgili sorun alanlarına katkı sağlayacak özgün sorular üretebilmesini sağlar. | ||||||||||||
6) Psikolojinin çeşitli disiplinlerinde yapılan araştırmaların süreç ve sonuçlarının anlaşılmasını ve eleştirel raporlar üretilmesini sağlar. | ||||||||||||
7) Eğitim süresince edindiği bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürebilme becerisi kazandırır. | ||||||||||||
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmasını sağlar. | ||||||||||||
9) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmesini sağlar. | ||||||||||||
10) Psikoloji alanında özgün bir soruyu cevaplamak üzere bilimsel bir araştırma planlama ve yürütme becerisi kazandırır. | ||||||||||||
11) Sosyal bilimlerde araştırma yapmakta kullanabileceği bir veri analiz programına orta ve üst düzeyde hakim olma becerisi kazandırır. | ||||||||||||
12) İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgiler edindirir. | ||||||||||||
13) Psikolojinin çeşitli disiplinlerindeki uygulamalarla ilgili örnek ve modeller aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji alanında yenilikçi, araştırmacı, girişimci yetkinlik kazandırır. | |
2) | Sosyal ve etik sorumluluk kazandırır. | |
3) | Çevresiyle etkili iletişim kurma yetkinliği kazandırır. | |
4) | Sürekli öğrenmeyi ilke edindirir. | |
5) | Davranışın temelleri ile ilgili sorun alanlarına katkı sağlayacak özgün sorular üretebilmesini sağlar. | |
6) | Psikolojinin çeşitli disiplinlerinde yapılan araştırmaların süreç ve sonuçlarının anlaşılmasını ve eleştirel raporlar üretilmesini sağlar. | |
7) | Eğitim süresince edindiği bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürebilme becerisi kazandırır. | |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmasını sağlar. | |
9) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmesini sağlar. | |
10) | Psikoloji alanında özgün bir soruyu cevaplamak üzere bilimsel bir araştırma planlama ve yürütme becerisi kazandırır. | |
11) | Sosyal bilimlerde araştırma yapmakta kullanabileceği bir veri analiz programına orta ve üst düzeyde hakim olma becerisi kazandırır. | |
12) | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgiler edindirir. | |
13) | Psikolojinin çeşitli disiplinlerindeki uygulamalarla ilgili örnek ve modeller aktarır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |