Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT207
Ders İsmi: Atölye III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencilerin ressam olma yolunda ilerlerken edinmeleri gereken teorik ve pratik bilgiye sahip olmalarını sağlamak ve sanat yolunda özgün bir birey olarak kendilerini keşfetmelerinin yollarını göstermektir.
Dersin İçeriği: Ders içerik olarak, atölye 3 dersinin genel çerçevesini oluşturan; kompozisyon, açık-koyu tonlama, uzak-yakın ilişkisi, perspektif kullanımı vb. konular ile alakalı uygulamaları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Perspektif kullanımı ile figürü geometrik olarak parçalayarak mekan içerisine yerleştirmeyi test eder, yy’dan başlayarak günümüze kadar gelen iç mekan konulu resimlerde kullanılmış olan figürlerin yorum ve analizlerini yaparak çözümler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kompozisyonda mekan kavramını iç mekan ve dış mekan konulu resim çalışmaları ile karşılaştırabilir, iç mekan ve dış mekan konulu gözleme dayalı kompozisyonlar betimler, iç mekan ve dış mekan konulu imgesel kompozisyonlar dener.
2) Yapay ışık ve doğal ışık kullanarak mekanda derinlik etkilerini kullanır, perspektif kullanımı ile yakın plan ve uzak plan kompozisyonlar kurmayı gösterir, mekanda derinlik kavramını sorgulayabileceği derinlik etkilerini sorgular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Figür-mekan ilişkisinde oran-orantı kavramını karşılaştırabilecektir, kapalı bir mekanda figürün oran-orantı ilişkilerini göz önünde bulundurarak ilişkilendirir, dış mekanda figürün oran-orantı ilişkilerini göz önünde bulundurarak kompozisyondaki konumuna göre sorgular, tek figürlü ve çok figürlü kompozisyonlarda resmin planlarını denge ve uyum kavramları ile sorgular.
2) Figürü kompozisyonda denge ve ritim kavramlarını da göz önünde bulundurarak anlatımı güçlü kılacak en iyi konumda gösterir, figürün mekanıyla olan ilişkisine bağlı olarak önceliğini ya da sonralığını sorgular, Rönesans’tan günümüze kadar gelen dış mekan konulu resimlerde kullanılan figürlerin kompozisyondaki konumlarına bağlı olarak yorum ve analizlerini yaparak çözümler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açık koyu kompozisyon, İç mekân ve dış mekân konulu gözleme dayalı çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
2) Gri ton değerleri içinde renk doygunluğu, İç mekan ve dış mekan konulu imgesel çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
3) Tamamlayıcı renk kontrastı, kompozisyon direksiyonları, Yapay ışık ve doğal ışık kullanarak mekanda derinlik konulu çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
4) Tamamlayıcı renklerin tonal ve doygun değerlerinin kompozisyon içinde dağılım alanları Konu dahilinde çizim/okuma
5) Biçimi sıcak ve soğuk renk zıtlıkları ile hacimlendirme, Perspektif kullanımı ile yakın plan ve uzak plan çalışmaları Konu dahilinde çizim/okuma
6) Kompozisyon içinde soğuk ve sıcak renk zıtlıkları. Mekânda derinlik kavramını sorgulayan çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
7) Kompozisyon içinde soğuk sıcak ve renk zıtlıkları, kapalı bir mekânda figürün oran-orantı ilişkilerinin gösterileceği çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
8) VİZE SINAVI
9) Tonal eşitlikteki renk arayışları. Dış mekanda figürün oran-orantı ilişkilerini göstereceği çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
10) Renk ritmi, tek figürlü ve çok figürlü kompozisyonlarda resmin planlarını denge ve uyum kavramları ile sorgulama Konu dahilinde çizim/okuma
11) Lokal Renk ve yüzeysel biçim, figürü kompozisyonda denge ve ritim kavramlarını da göz önünde bulundurarak oluşturulacak çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
12) Rönesans dan günümüze kadar gelen dış mekan konulu resimlerde kullanılan figürlerin kompozisyondaki konumlarına bağlı olarak yorum ve analizlerini kolaj yöntemiyle aktarma Konu dahilinde çizim/okuma
13) Renk psikolojisi ve atmosfer. Perspektif kullanımı ile figürü geometrik olarak parçalayarak mekân içerisine yerleştiren çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
14) Doku Perspektif kullanımı ile figürü geometrik olarak parçalayarak mekân içerisine yerleştiren çalışma Konu dahilinde çizim/okuma
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Sanatın Öyküsü (Cep boy), E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Romantizm, Francis Claudon, Remzi Kitabevi Rönesanstan Günümüze Resim Sanatı tarihi, Anna Carola Krausse Felsefenin Işığında Modern Resim, İsmail Tunalı, Prof., Remzi Kitabevi Empresyonizm (İzlenimcilik), Mark Powell-Jones, Remzi Kitabevi Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi Resim Sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi Empresyonizm, Maurice Sérullaz, Remzi Kitabevi Sembolizm, Jean Cassou, Remzi Kitabevi Sanatı Görmek, Bates Lowry, İş bankası Yayınları, 1972HARVEY David, Postmoderliğin durumu, Metis Yayınları,2003Gombrich E.H., Sanat ve Yanılsama, Remzi Kitapevi,1992BAUDRİLLARD Jean, Sanat komplosu, İletişim Yayınları,2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. 5
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. 5
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. 4
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. 5
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. 5
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. 5
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. 4
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. 5
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır 4
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. 4
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %