Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT202
Ders İsmi: Gravür II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, resim bölümünde ders alan öğrencilerin özgün baskı tekniklerinden biri olan gravür baskıda teknik yeterlik ve yaratıcı bağlamda yeni kazanımlar edinmeleri amacı ile verilmektedir.
Dersin İçeriği: Ders; gravür 2 dersinin genel çerçevesini; gravür tekniğinin tarihini, yapım süreçlerini vb. inceler, irdeler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Deneysel arayışları ve kavramların projelendirilmesini açıklayabilecektir, Deneysel yapıt, proje ilişkisini açıklar
2) Yapıtına en uygun olan yöntem ve teknikleri kullanabilecektir. Yapıt, yöntem, teknik ilişkisini kurar
3) Görsel anlatım dilini geliştirebilecektir. Çalışmalarında özgün arayışlar içine girer. Bu arayışlarda estetik ve düşünsel arka plan oluşturur.
4) Eylem ve çalışmalarını yorumlar, anlamlandırır ve yeni öneriler geliştirir. Yapıtını sunduğu ortamda en etkili biçimde ortaya koyabilecektir.
5) Sunumu, etkileyen negatif unsurlardan arındırır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ülkemizde ve dünyadaki sanat etkinliklerinin izlenmesi, basili malzemelerin değerlendirilmesi. Gravür gelişimi, kullanımı ve tanıtımı Konu dahilinde çizim/okuma
2) Gravür tekniğiyle çalışan sanatçılar ve bunların çeşitli yönlerden incelenmesi Konu dahilinde çizim/okuma
3) Bireysel çalışma temalarının belirlenmesi ve bunlarla ilgili ön çalışmalar Konu dahilinde çizim/okuma
4) Tek kalıp ile tematik uygulamanın yapılması ve eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
5) Birden çok kalıp uygulanarak renkli çalışmaların yapılması ve eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
6) Birden çok kalıp uygulanarak renkli çalışmaların yapılması ve eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
7) Genel eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
8) VİZE SINAVI Yok.
9) Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
10) Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
11) Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
12) Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
13) Genel eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
14) Genel eleştiri. Konu dahilinde çizim/okuma
15) FİNAL SINAVI Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok.
Diğer Kaynaklar: 1- Germaner, Semra. 1960 Sonrası Sanat, Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, İstanbul: Kabalcı Yayınevi,1997 2-Hasan Bülent KAHRAMAN, Sanatsal Gerçeklikler Olgular ve Öteleri, İstanbul, Everest, 2002 3-John BERGER ,Görme Biçimleri, İstanbul,Metis,1995(Çev. Yurdanur Salman) 4- Nancy Atakan, Arayışlar-Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar, İstanbul, YKY, 1998 5-Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, İstanbul, Ayrıntı, 2002,(Çev. İsmail Türkmen) 6-Terry EAGLETON, Eleştirinin Görevi, Ankara, Bilim Sanat Yayınları/ARK, 1998,(Çev. İsmail Serin) 7-Umberto Eco, Açık Yapıt Kabalcı Yayınları 8-Genç Sanat, Gençlere yönelik Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda Bir çıkar. 9-Artist Modern Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda bir çıkar. 10- Artist Güncel, Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda bir çıkar. 11-Rh+ Sanat, Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda bir çıkar. 12-Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Yapı Kredi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. 3
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. 5
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. 3
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. 4
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. 4
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. 3
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. 4
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır 4
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. 4
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %