Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PNT202 | ||||||||
Ders İsmi: | Gravür II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. BÜNYAMİ ÖZGÜLTEKİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, resim bölümünde ders alan öğrencilerin özgün baskı tekniklerinden biri olan gravür baskıda teknik yeterlik ve yaratıcı bağlamda yeni kazanımlar edinmeleri amacı ile verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders; gravür 2 dersinin genel çerçevesini; gravür tekniğinin tarihini, yapım süreçlerini vb. inceler, irdeler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ülkemizde ve dünyadaki sanat etkinliklerinin izlenmesi, basili malzemelerin değerlendirilmesi. Gravür gelişimi, kullanımı ve tanıtımı | Konu dahilinde çizim/okuma |
2) | Gravür tekniğiyle çalışan sanatçılar ve bunların çeşitli yönlerden incelenmesi | Konu dahilinde çizim/okuma |
3) | Bireysel çalışma temalarının belirlenmesi ve bunlarla ilgili ön çalışmalar | Konu dahilinde çizim/okuma |
4) | Tek kalıp ile tematik uygulamanın yapılması ve eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
5) | Birden çok kalıp uygulanarak renkli çalışmaların yapılması ve eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
6) | Birden çok kalıp uygulanarak renkli çalışmaların yapılması ve eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
7) | Genel eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
8) | VİZE SINAVI | Yok. |
9) | Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
10) | Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
11) | Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
12) | Birden çok kalıp uygulanarak tematik kompozisyonlar ve eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
13) | Genel eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
14) | Genel eleştiri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
15) | FİNAL SINAVI | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Germaner, Semra. 1960 Sonrası Sanat, Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, İstanbul: Kabalcı Yayınevi,1997 2-Hasan Bülent KAHRAMAN, Sanatsal Gerçeklikler Olgular ve Öteleri, İstanbul, Everest, 2002 3-John BERGER ,Görme Biçimleri, İstanbul,Metis,1995(Çev. Yurdanur Salman) 4- Nancy Atakan, Arayışlar-Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar, İstanbul, YKY, 1998 5-Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, İstanbul, Ayrıntı, 2002,(Çev. İsmail Türkmen) 6-Terry EAGLETON, Eleştirinin Görevi, Ankara, Bilim Sanat Yayınları/ARK, 1998,(Çev. İsmail Serin) 7-Umberto Eco, Açık Yapıt Kabalcı Yayınları 8-Genç Sanat, Gençlere yönelik Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda Bir çıkar. 9-Artist Modern Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda bir çıkar. 10- Artist Güncel, Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda bir çıkar. 11-Rh+ Sanat, Plastik Sanatlar Dergisi. Ayda bir çıkar. 12-Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Yapı Kredi Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | 3 |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | 3 |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | 4 |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | 4 |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | 3 |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | 4 |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | 4 |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | 4 |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |