Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT251
Ders İsmi: Görsel Kültür
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Resim, fotoğraf, film ve reklamlarda kullanılan çeşitli kavramların tartışılması, imajların analizi, sentezlenmesi ve yorumlanması yoluyla, imgelerin yeniden üretilmesi bağlamında, görsel dili etkili kullanmak, görsel algı ve görsel duyarlılık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; görsel kültüre giriş, görme biçimlerinin görseller üzerinden açıklanması, resim, fotoğraf ve görüntü üzerinden görsel örneklerin çözümlenmesi, temsil ve imge, imgelerin kendi bağlamında analizi, göstergebilime giriş, görüntü estetiği, sergi ve müze gezisi, imaj geliştirme ve görselleştirme, öğrenci sunumlarını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Görsel kültür kavramı tanımlar.
2) Görsel kültür öğelerini tanımlar.
3) Görsel kültürü estetik olarak değerlendirir.
4) Görsel kültüre ilişkin, eleştirel bir yaklaşım geliştirir ve disiplinlerarası bağlantılar kurabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Görsel kültür bilgisini sanatsal çalışmalarında kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Batı sanatının gelişim sürecinin kökenleri: Tarih öncesinden Antik Çağ’a sanat Konulara ilişkin ön okumalar
2) Ortaçağ Avrupası’nda Sanatsal ve Kültürel Yapı Konulara ilişkin ön okumalar
3) Yeniçağ Avrupası’nda Sanatsal ve Kültürel Yapı Konulara ilişkin ön okumalar
4) Onsekizinci - Ondokuzuncu yüzyıllarda Batı’daki kültürel değişimin sanata yansıması Konulara ilişkin ön okumalar
5) Endüstri Devrimi ve sonrası sanat: İzlenimcilik, Art Nouveau, Art Deco, Fotoğraf Konulara ilişkin ön okumalar
6) Yirminci yüzyılda Batı’da sanatsal ifadenin değişimi Konulara ilişkin ön okumalar
7) Yirminci yüzyılda Batı’da sanatsal ifadenin değişimi Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI
9) Soyut Sanat Modernite ile birlikte Mimarlık alanındaki gelişmeler Konulara ilişkin ön okumalar
10) İki dünya savaşı arasında Batı sanatında yaşanan değişimler Konulara ilişkin ön okumalar
11) 2. Dünya savaşı sonrası sanatta yaşanan yenilikler Konulara ilişkin ön okumalar
12) 1960 sonrası görsel kültür Konulara ilişkin ön okumalar
13) Postmodernizm Konulara ilişkin ön okumalar
14) 2000’li yıllarda görsel kültür Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, 1. Baskı, Ütopya Yayınevi, 2002
Diğer Kaynaklar: John Langshow Austin, Söylemek ve Yapmak, Metis Yayınları, İstanbul, 2009.
Nicholas Mirzoeff (ed.), The Visual Culture Reader, Routledge, Londra ve New York, 2002.
Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture, Routledge, Londra ve New York, 1999.
Irit Rogoff, Terra Infirma, Geography’s Visual Culture, Routledge, Londra ve New York, 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. 2
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. 5
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. 5
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. 3
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. 4
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. 2
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. 4
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. 3
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır 3
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. 2
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %