Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PNT252 | ||||||||
Ders İsmi: | Mitoloji ve İkonografi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat yapıtında gösteren, gösterilen ve gösterge ilişkisi dikkate alınarak sanat yapıtının içeriğiyle ilgili analizler yapmak. Nesneler arası konumlanmadan doğan ifadeleri araştırarak göstergelerin inançla, doktrin ile ilişkisini analiz etmek. Sanat yapıtı çözümlemesinde döneminin sosyo-kültürel-politik etkilerini dikkate almak. Her türlü sanat yapıtı için ikonografik okuma yapabilecek düzeye gelmek. |
Dersin İçeriği: | Sanat ve tasarım alanında yapılan çalışmalarda halen sık sık gönderme yapılan mitolojik ve ikonografik öğeler dünyanın pek çok farklı kültüründe bulunmaktadır. Ders kapsamında tarihsel süreçte çeşitli kültürlerin sahip olduğu mitolojik ve ikonografik eserler incelenerek sanat ve tasarımdaki yansımaları aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mitoloji nedir? Mitoloji ve İkonografinin içeriği ve kavramları | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Yunan Mitolojisi ve ikonografi | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Antik Dönemde resim ve heykel örneklerinde ikonografi incelemesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | İkonografiyi belirleyen etmenler (Coğrafya-Din-Kültür-Politika) | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Ortaçağda mitolojik ve ikonografik ögeler | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Rönesans Dönemi sanatında mitolojik ve ikonografik ögeler | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Barok Dönemi sanatında mitolojik ve ikonografik ögeler | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Neoklasik Dönemi sanatında mitolojik ve ikonografik ögeler | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Romantizm Dönemi sanatında ikonografik ögeler | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Realizm Dönemi sanatında ikonografik ögeler | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Modern Sanat ve ikonografi | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Klasik ve Modern Dönemlerin İkonografik Yaklaşımları ve Klasik ve Modern Dönemlerin İkonografik Yaklaşımlarının Örnekler üzerinden karşılaştırılması | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Çağdaş Sanatta ikonografinin anlamı | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, De Ki Yayınları, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1996 Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven, Yapı Kredi Yayınları, Çev. Mehmet-Sema Rifat, 2014, 7. Baskı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | 2 |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | 5 |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | 3 |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | 4 |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 2 |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | 4 |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | 3 |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | 3 |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | 2 |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |