Radio and Television Programming (English)
Associate TR-NQF-HE: Level 5 QF-EHEA: Short Cycle EQF-LLL: Level 5

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: UEC292
Ders İsmi: Project management
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Laboratory ECTS
2 0 0 4
Language of instruction: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Üniversite Seçmeli
Course Level:
Associate TR-NQF-HE:5. Master`s Degree QF-EHEA:Short Cycle EQF-LLL:5. Master`s Degree
Mode of Delivery: E-Learning
Course Coordinator : Asst. Prof. Dr. ORHAN POLAT
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: To provide students with project management skills by giving information about project and project cycle management, concepts and practices related to project management.
Course Content: Project and project cycle management, problem analysis, goal analysis, strategy analysis, stakeholder analysis, overall goal and project purpose, determination of activities, logframe matrix, outputs, risk analysis and assumptions of the project, objective indicators of success, sources of verification, monitoring and evaluation, sustainability, activity and time planning, budget preparation and resource planning are given and taught.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Can make problem, target, strategy and stakeholder analysis.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Can do project and project cycle management.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
1) Creates the logical frame matrix.
Field Specific Competence
1) Can make budget preparation and resource planning.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) It can determine the general goal, project purpose and targets.
2) Can make sustainability, activity and time planning.

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Project and project cycle management Pre-readings on the topics
2) Problem analysis Pre-readings on the topics
3) Target analysis Pre-readings on the topics
4) Strategy analysis Pre-readings on the topics
5) Stakeholder analysis Pre-readings on the topics
6) General goal and project purpose, Pre-readings on the topics
7) Midterm exam Pre-readings on the topics
8) Determination of activities Pre-readings on the topics
9) logical frame matrix, outputs, risk analysis and assumptions of the project, objective indicators of success, sources of verification, monitoring and evaluation Pre-readings on the topics
10) Sustainability, activity and scheduling Pre-readings on the topics
11) Budgeting and resource planning Pre-readings on the topics
12) Reviewing the call directory Pre-readings on the topics
13) Examining project examples Pre-readings on the topics
14) Final examination Pre-readings on the topics
15) Examining project examples Pre-readings on the topics

Sources

Course Notes / Textbooks: Slaytlar
References: Ana Kaynaklar
Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, Nurhan Yentürk - Yiğit Aksakoğlu - Alper Akyüz, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016, İstanbul

Yardımcı Kaynaklar
Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Dr. Faruk Cengiz Tekindağ, Odak Ofset Matbaacılık, 2015, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Outcomes
1) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme
2) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme.
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme.
4) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme.
5) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme
6) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme.
7) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme.
8) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme.
9) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme.
10) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme.
11) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme.
12) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme.
13) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme.
14) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme.
15) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme
2) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme.
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme.
4) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme.
5) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme
6) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme.
7) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme.
8) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme.
9) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme.
10) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme.
11) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme.
12) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme.
13) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme.
14) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme.
15) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme.

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100