Course Objectives: |
To provide students with project management skills by giving information about project and project cycle management, concepts and practices related to project management. |
Course Content: |
Project and project cycle management, problem analysis, goal analysis, strategy analysis, stakeholder analysis, overall goal and project purpose, determination of activities, logframe matrix, outputs, risk analysis and assumptions of the project, objective indicators of success, sources of verification, monitoring and evaluation, sustainability, activity and time planning, budget preparation and resource planning are given and taught. |
Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Project and project cycle management |
Pre-readings on the topics |
2) |
Problem analysis |
Pre-readings on the topics |
3) |
Target analysis |
Pre-readings on the topics |
4) |
Strategy analysis |
Pre-readings on the topics |
5) |
Stakeholder analysis |
Pre-readings on the topics |
6) |
General goal and project purpose, |
Pre-readings on the topics |
7) |
Midterm exam |
Pre-readings on the topics |
8) |
Determination of activities |
Pre-readings on the topics |
9) |
logical frame matrix, outputs, risk analysis and assumptions of the project, objective indicators of success, sources of verification, monitoring and evaluation |
Pre-readings on the topics |
10) |
Sustainability, activity and scheduling |
Pre-readings on the topics |
11) |
Budgeting and resource planning |
Pre-readings on the topics |
12) |
Reviewing the call directory |
Pre-readings on the topics |
13) |
Examining project examples |
Pre-readings on the topics |
14) |
Final examination |
Pre-readings on the topics |
15) |
Examining project examples |
Pre-readings on the topics |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme |
|
2) |
Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. |
|
3) |
Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. |
|
4) |
Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. |
|
5) |
Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme |
|
6) |
Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. |
|
7) |
Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. |
|
8) |
Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. |
|
9) |
Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. |
|
10) |
Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. |
|
11) |
Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. |
|
12) |
Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. |
|
13) |
Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. |
|
14) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. |
|
15) |
Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
|