Dersin Amacı: |
Öğrencilere, proje ve proje döngüsü yönetimi, proje yönetimine ilişkin kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgiler verilerek proje yönetim becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrencilere proje ve proje döngüsü yönetimi, sorun analizi, hedef analizi, strateji analizi, paydaş analizi, genel hedef ve proje amacı, faaliyetlerin belirlenmesi, mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme, sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması, bütçe hazırlama ve kaynak planlaması konuları verilir, öğretilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje ve proje döngüsü yönetimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sorun analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Hedef analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Strateji analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Paydaş analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Genel hedef ve proje amacı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Faaliyetlerin belirlenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Çağrı rehberinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Final sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
2) |
Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. |
|
3) |
Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. |
|
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. |
|
5) |
Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
|
6) |
Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. |
|
7) |
Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
8) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
|
10) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. |
|
12) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. |
|