Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı görüntü işlemenin insanlık tarihine etkilerini öğrencilere anlatmak ve öğrencileri temel anlamda Görüntü işleme teknolojileri ile tanıştırarak, bu teknolojilere uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin, görüntü işlemenin tarihsel ve kavramsal gelişimini, görüntü işlemenin amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullandığı yöntemleri, görüntü işlemenin toplumsal ve ekonomik rolünü anlaması, Görüntü işleme yöntemlerinin hangi alanlarda kullanılabileceği ile ilgili bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Görüntü işleme genel bakış, görüntü işlemenin amacı, temel problemleri, görüntü işlemenin yöntemleri, görüntü işleme ile ilgili gelişmeler, görüntü işlemenin farklı sektörlerdeki uygulamaları, görüntü işlemenin toplumsal rolü, görüntü işlemede etik ve görüntü işlemeye karşı olan önyargılar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görüntü işleme’ ye Genel Bakış |
Görüntü işleme’ ye Genel Bakış |
2) |
Görüntü işleme nedir? |
Görüntü işleme nedir? |
3) |
Görüntü işleme’nin Amacı |
Görüntü işleme’nin Amacı |
4) |
Görüntü işleme’ de Temel Problemler |
Görüntü işleme’ de Temel Problemler |
5) |
Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği |
Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği |
6) |
Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları |
Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1 |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1 |
9) |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2 |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2 |
10) |
Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü |
Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü |
11) |
Görüntü işleme ve Etik |
Görüntü işleme ve Etik |
12) |
Görüntü işleme ve Önyargılar |
Görüntü işleme ve Önyargılar |
13) |
Görüntü işleme Yöntemleri |
Görüntü işleme Yöntemleri |
14) |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi |
15) |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2 |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2 |
16) |
final sinavi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. |
|
4) |
Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. |
|
5) |
Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. |
|
6) |
Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. |
|
6) |
Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. |
|
7) |
Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. |
|
8) |
Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. |
|
9) |
Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. |
|
10) |
Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. |
|
11) |
Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. |
|
12) |
Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. |
|
13) |
Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. |
|
14) |
Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. |
|
15) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. |
|
16) |
Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
|