Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UEC328 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgütsel Davranış | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ULAŞ GÜLTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SELEN ORTA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Örgüt, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için bir araya gelen iş görenlerin üretim ilişkilerinden oluşur. İş görenler, örgütün işleyişinde gerekli olan görevleri yapmaya elverişli davranışlar sergiler. Örgütsel davranış, örgüt içindeki insan davranışlarını anlamak, çalışanı daha etkin, verimli ve başarılı kılmayı amaçlamaktadır. Bu ders sayesinde öğrencilerin de piyasa düzenini ve çalışma hayatının getirdiklerini öğrenmeleri ve bilinçlenmeleri sağlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Örgütsel davranış konusunda genel ve temel bilgiler, örgüt kültürü, örgütlerde gruplar ve iletişim, iş tatmini ve motivasyon, etkin liderlik, takım çalışması, örgütsel stres ve stres yönetimi, örgütlerde değişim ve çatışma, örgütlerde etik ve örgütsel davranışta güncel yaklaşımlar konularının kavramsal temelleriyle anlatılması, dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışa Giriş | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
2) | Örgütsel Çeşitlilik | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
3) | Tutumlar ve İş Tatmini, Duygular ve Duygu Durumlar | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
4) | Kişilik ve Değerler | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
5) | Algılama ve Bireysel Karar Alma | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
6) | Motivasyon Temelleri | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
7) | Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
8) | VİZE SINAVI | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
9) | Grup Davranışının Temelleri, Çalışma Takımlarını Anlamak | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
10) | İletişim, Liderlik | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
11) | Güç ve Politika, Çatışma ve Müzakere | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
12) | Örgüt Yapısının Temelleri, Örgüt Kültürü | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
13) | İnsan Kaynakları Politikaları ve Uygulamaları | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
14) | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. | |||||||||||
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. | |||||||||||
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. | |||||||||||
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. | |||||||||||
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | |||||||||||
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | |||||||||||
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. | |||||||||||
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |
2) | Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. | |
3) | Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. | |
4) | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. | |
5) | Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
6) | Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. | |
7) | Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | |
8) | Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | |
10) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. | |
12) | Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |