Mimarlık (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ARC571 | ||||||||
Ders İsmi: | Kentsel Mikro Müdahale Türleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNCÜL KIRLANGIÇ IŞIL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 20. yüzyıl başlarında, modernist kentsel planlamalar veya kentsel dönüşüm önerileri bütüncül ve makro ölçeklerde gelişmiştir. Ancak bu dönüşüm önerilerinin gerçekleşme oranı sayısal olarak az olmuş ve kentlinin günlük yaşamda kente dahil olma konusu yeterince düşünülmemiştir. Kentsel dönüşümler günümüzde de bütüncül ve yıkıcı karakteristiğini sürdürmektedir. Alternatif kentsel dönüşümler için mikro kentsel müdahalelerin değeri tartışılmaktadır. Bu ders dönüşümün kaçınılmaz ancak yıkıcı olmayan yönüne referanslar barındıran dönüşüm olasılıklarını tartışacaktır. |
Dersin İçeriği: | Kentsel mikro müdahale türleri incelenecek ve bu tasarım stratejileri incelenecektir. Mikro kentselcilik, taktiksel kentselcilik kentsel akapunktur, biyokentselcilik temel konu başlıklarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kentsel müdahale modelleri | |
2) | Kentsel yenileme | |
3) | Kentsel Rönesans | |
4) | Tasarım odaklı kentsel müdahaleler | |
5) | Piyasa odaklı kentsel müdahaleler | |
6) | Barınma sorunu ve yenileme ilişkisi | |
7) | Kentsel koruma ve kültür odaklı kentsel müdahaleler | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Topluluk odaklı kentsel müdahaleler | |
10) | Sosyal canlandırma ve katılımcı süreç | |
11) | Kentsel müdahaleler ve soylulaşma sorunu | |
12) | Bütüncül kentsel canlandırma | |
13) | Değerlendirme | |
14) | Değerlendirme | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Mark Stern, Susan Seifert, “Culture and Urban Revitalization”, University of Pennsylvalia Press 2) Carl Grodach, ReniaEhrenfeucht, “Urban Revitalization”, Routledge 3) DaveO’Brian, Peter Matthew, “After urban Regeneration”, PolicyPress 4)”Towards an Urban Renaissance” Urban Task Force 5) Pablo Sendra, Daniel Fitzpatrick, “Community-led Regeneration”, UCL Press 6) ShronZukin, “Naked City”, Oxford University Press 7) Steven Tiesdell, Taner Öc, Tim Heath, “Revitalizing Historic Urban Quarters”, Routledge |
Diğer Kaynaklar: | 1) Mark Stern, Susan Seifert, “Culture and Urban Revitalization”, University of Pennsylvalia Press 2) Carl Grodach, ReniaEhrenfeucht, “Urban Revitalization”, Routledge 3) DaveO’Brian, Peter Matthew, “After urban Regeneration”, PolicyPress 4)”Towards an Urban Renaissance” Urban Task Force 5) Pablo Sendra, Daniel Fitzpatrick, “Community-led Regeneration”, UCL Press 6) ShronZukin, “Naked City”, Oxford University Press 7) Steven Tiesdell, Taner Öc, Tim Heath, “Revitalizing Historic Urban Quarters”, Routledge |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||
2) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | ||||||||
3) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | ||||||||
4) Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. | ||||||||
5) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||||
6) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | ||||||||
7) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. | ||||||||
8) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | ||||||||
9) Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | |
3) | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | |
4) | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
6) | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | |
7) | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. | |
8) | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |
9) | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |