Dersin Amacı: |
Krizin ortaya çıkma süreci, izlenecek stratejiler, kriz yönetimi ve iletişimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: |
Krizin tanımı, kriz felsefesi ve özellikleri, Kriz türleri, evreleri, nedenleri, kriz yönetimi kapsamı, kriz yönetim stratejileri, kriz yönetim modelleri, krize yönelik örgütlenme, değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım, kriz yönetiminde iletişim ve halkla ilişkilerin önemi, yaşanan önemli krizlerden örnekler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kriz, Kavramsal Çerçeve |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004. |
2) |
Kriz Nedir, Özellikleri nelerdir |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004. |
3) |
Kriz Etmenleri ve Nedenleri |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
4) |
Krizin Şiddeti ve Evreleri
|
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
5) |
Kriz Öncesi |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
6) |
Kriz Türleri |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
7) |
Kriz Yönetimi |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
8) |
Vize Sınavı |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
9) |
Kriz Yönetimi ve Medya |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
10) |
Örgütsel Değişim ve Değişim Yönetimi
|
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
11) |
İtibar, Risk, Olay Yönetimi
|
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
12) |
Kriz Yönetimi Stratejileri
|
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
13) |
Stres Yönetimi |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
14) |
Genel Tekrar |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
15) |
Final Sınavı |
Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. |
|
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
|
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
|
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. |
|
5) |
Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. |
|
6) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
|
7) |
Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
|
8) |
Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. |
|