İngiliz Dili ve Edebiyatı(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL328
Ders İsmi: Animal Studies
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELİN ŞENCAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı,
-hayvanların insan dünyalarında nasıl yapılandırıldığı sorusuna odaklanma
-insan ve hayvanı ontolojik varlıklar olarak sorgulama
-ve hayvanın yeniden tanımlanmasının çalışmanın temellerini nasıl değiştirdiğini tartışmadır.
Dersin İçeriği: Hayvan Çalışmaları'nı içeren kısa öykü,roman,film ve dökümanlar

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, hayvanlara bağlantılı olarak insan olmanın anlamını incelemeyi öğrenirler.
2) Öğrenciler, hayvan yaşamına saygıyla geleneksel etik, politik ve epistemolojik kategorileri incelemeyi öğrenirler,
3) Öğrenciler, hayvanların eleştirel bir şekilde temsillerini ve bunların diğer türlere ilişkin anlayışları (ve yanlış anlamaları) nasıl yarattığını incelemeyi öğrenirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Jonathan Livingston Seagull a story Rıchard Bach Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
3) Jonathan Livingston Seagull a story Rıchard Bach Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
4) Jonathan Livingston Seagull a story Rıchard Bach Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
5) The Call of wild Jack London Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
6) The Call of wild Jack London Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
7) Margeret Atwood’un romanlarından seçmeler Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
8) Margeret Atwood’unromanlarından seçmeler Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
9) Margeret Atwood’un Romanlarından seçmeler Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
10) Margeret Atwood’un romanlarından seçmeler Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
11) Margeret Atwood’un romanlarından seçmeler Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
12) Philip K. Dick - Do Androids Dream of Electric Sheep_-Del Rey Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
13) Philip K. Dick - Do Androids Dream of Electric Sheep_-Del Rey Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
14) Philip K. Dick - Do Androids Dream of Electric Sheep_-Del Rey Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017) Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017)
Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)
Diğer Kaynaklar: Linda Kalof - The Oxford Handbook of Animal Studies-Oxford University Press, USA (2017)
Paul Waldau - Animal Studies_ An Introduction (2013, Oxford University Press) - libgen.lc (1)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %