Grafik Tasarımı (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA514
Ders İsmi: Kitap Tasarım ve İllüstrasyonu II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir tasarım ürünü olarak kitabın estetik ve içerik değerlere uygun olarak üretilmesi hedeflenmektedir. Teknik, biçim, formu kullanarak belli bir temanın yaratıcı ve özgün bir biçimde tasarımı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tasarım problemlerini kitap formatı ile çözmenin amaçlandığı derste, belirlenen temaya uygun içerik öğrenci tarafından hazırlanır ve profesyonel yöntemlerle üç boyutlu kitap nesnesi tasarımı bir edisyon olarak üretilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Kültür ve tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
2) Duyusal algıyı somutlaştırır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
2) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
3) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
4) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Özgün görsel öğelerle kitap üretimi, sayfa yapısını oluşturma. İllüstrasyon ve sayfa düzeni ilişkisi. Taslak çalışmalarının incelenmesi ve uygulama. Tasarım araştırmaları
1) Dersin tanıtımı, amacı, işleniş biçimi ve tasarım örnekleri -
2) Yayıncılık ve kitap tasarımı ve illüstrasyon tarihi hakkında örnekler üzerinden bilgi verilmesi. Konulara ilişkin ön okumalar
3) Kitap türleri ve farklı alanlar için üretilen kitap tasarımlarının karşılaştırılması örnekler üzerinden okuma. Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kitap tasarımı için tema belirleme, içerik araştırması ve konuya uygun veri toplama yöntemleri Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kapak, forma, mizanpaj, dizin kavramlarını kavramak. İllüstrasyon ve çeşitleri üzerine örnek incelemesi. Tasarım araştırmaları
6) Özgün görsel öğelerle kitap üretimi, sayfa yapısını oluşturma. İllüstrasyon ve sayfa düzeni ilişkisi. Taslak çalışmalarının incelenmesi ve uygulama. Tasarım araştırmaları
7) Öğrenci çalışmalarının incelenmesi. Üç boyutlu kitap maketi oluşturma, elde kitap dikim, ciltleme teknikleri Tasarım araştırmaları
8) Ara Sınav Proje çalışması
9) Maket üzerinden boyutlandırma çalışması. Kitap tasarımında tipografi kullanımı ve seçiminin önemi üzerine tartışma ve okuma. -
10) Farklı malzeme ve kağıt türlerinin incelenmesi ve kitap tasarımına etkisinin tartışılması. -
11) Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi Tasarım araştırmaları
12) Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi Tasarım araştırmaları
13) Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi Tasarım araştırmaları
14) Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi Tasarım araştırmaları
15) Final Sınavı Proje çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretici tarafından hazırlanan sunum dosyaları paylaşılmaktadır.
Presentation files prepared by the instructor are shared.
Diğer Kaynaklar: - Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Literatür Yayıncılık, 2020.
- New Page Design: Layout and Editorial Design. Hoaki Books S.L. 2022.
- Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap.Burcu Dündar, Metis Yay. 2012.
- Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap. Melike Taşçıoğlu, Dost Kitapevi Yayınları, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

8

5

6

7

9

10

Program Kazanımları
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
7) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
8) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
7) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
8) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %