Grafik Tasarımı (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GRA514 | ||||||||
Ders İsmi: | Kitap Tasarım ve İllüstrasyonu II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir tasarım ürünü olarak kitabın estetik ve içerik değerlere uygun olarak üretilmesi hedeflenmektedir. Teknik, biçim, formu kullanarak belli bir temanın yaratıcı ve özgün bir biçimde tasarımı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tasarım problemlerini kitap formatı ile çözmenin amaçlandığı derste, belirlenen temaya uygun içerik öğrenci tarafından hazırlanır ve profesyonel yöntemlerle üç boyutlu kitap nesnesi tasarımı bir edisyon olarak üretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Özgün görsel öğelerle kitap üretimi, sayfa yapısını oluşturma. İllüstrasyon ve sayfa düzeni ilişkisi. Taslak çalışmalarının incelenmesi ve uygulama. | Tasarım araştırmaları |
1) | Dersin tanıtımı, amacı, işleniş biçimi ve tasarım örnekleri | - |
2) | Yayıncılık ve kitap tasarımı ve illüstrasyon tarihi hakkında örnekler üzerinden bilgi verilmesi. | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Kitap türleri ve farklı alanlar için üretilen kitap tasarımlarının karşılaştırılması örnekler üzerinden okuma. | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Kitap tasarımı için tema belirleme, içerik araştırması ve konuya uygun veri toplama yöntemleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Kapak, forma, mizanpaj, dizin kavramlarını kavramak. İllüstrasyon ve çeşitleri üzerine örnek incelemesi. | Tasarım araştırmaları |
6) | Özgün görsel öğelerle kitap üretimi, sayfa yapısını oluşturma. İllüstrasyon ve sayfa düzeni ilişkisi. Taslak çalışmalarının incelenmesi ve uygulama. | Tasarım araştırmaları |
7) | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi. Üç boyutlu kitap maketi oluşturma, elde kitap dikim, ciltleme teknikleri | Tasarım araştırmaları |
8) | Ara Sınav | Proje çalışması |
9) | Maket üzerinden boyutlandırma çalışması. Kitap tasarımında tipografi kullanımı ve seçiminin önemi üzerine tartışma ve okuma. | - |
10) | Farklı malzeme ve kağıt türlerinin incelenmesi ve kitap tasarımına etkisinin tartışılması. | - |
11) | Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi | Tasarım araştırmaları |
12) | Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi | Tasarım araştırmaları |
13) | Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi | Tasarım araştırmaları |
14) | Kitap tasarımı çalışmasının değerlendirilmesi | Tasarım araştırmaları |
15) | Final Sınavı | Proje çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretici tarafından hazırlanan sunum dosyaları paylaşılmaktadır. Presentation files prepared by the instructor are shared. |
Diğer Kaynaklar: | - Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Literatür Yayıncılık, 2020. - New Page Design: Layout and Editorial Design. Hoaki Books S.L. 2022. - Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap.Burcu Dündar, Metis Yay. 2012. - Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap. Melike Taşçıoğlu, Dost Kitapevi Yayınları, 2020. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
8 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | ||||||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | ||||||||||
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | ||||||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | ||||||||||
7) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | ||||||||||
8) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
7) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
8) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |