Yapay Zeka (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AIC514
Ders İsmi: İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KÜBRA EROĞLU
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, beynin çalışma mekanizmasını, beyin görüntüleme tekniklerini, EEG analiz yöntemlerini, Beyin-Bilgisayar Arayüz (BBA) bileşenlerini, BBA uygulamalarını anlaması ve konuyla ilgili MATLAB uygulamaları gerçekleştirilmesi. BBA teknolojilerinin mevcut ve gelecekteki durumunun tartışılması.
Dersin İçeriği: Beynin çalışma mekanizması, beyin görüntüleme teknikleri, EEG ölçümü, BBA sistemleri, beyin sinyal analiz yöntemleri ve MATLAB uygulamaları

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) EEG nedir ve nerelerde kullanılır bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) EEG analiz yöntemlerini bilir.
2) Beyin Bilgisayar Arayüz (BBA) bileşenleri, türleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
3) BBA tasarlayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) İnsan beyni nasıl çalışır, beyin görüntüleme yöntemleri, temel kavramlar
3) Elektroensefalografi (EEG) nedir, nerelerde kullanılır, EEG sinyallerinin ölçümü
4) Elektrofizyolojik beyin incelemeleri, EEG veri tabanı incelemeleri, MATLAB uygulamaları
5) EEG analiz yöntemleri, MATLAB uygulamaları
6) EEG analiz yöntemleri, MATLAB uygulamaları
7) Beyin Bilgisayar Arayüz (BBA) sistemleri nedir, nasıl çalışır
8) Ara Sınav
9) Beyin Bilgisayar Arayüz (BBA) bileşenleri, türleri ve uygulamaları
10) BBA Deney tasarıları
11) Proje Sunumları
12) Proje Sunumları
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ders Notları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgisayar mühendisliği çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması ve bilgisayar bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi.
2) Bir bilgi sistemini modern tasarım araçları ile tasarlayabilme veya var olan bir sistemdeki sorunları saptama, tanımlama ve çözümleme becerisi.
3) Gereksinimlerin analiz edilmesi, uygun donanım ve yazılım çözümlerinin belirlenmesi, kullanılması veya gerçeklenmesi becerisi.
4) Bilimsel yöntemlere uygun olarak, deney, gözlem, uygulama ve akıl yürütmeye dayalı çözümleme ve yorumlama becerisi.
5) Bireysel ve takım halinde veya gereğinde disiplinler arası takımlarda çalışma becerisi.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Yeniliklere açık olma, öğrenmeye açık olma ve kendini yenileme becerisi.
8) Mesleki ve ahlaki sorumluluk taşıma.
9) Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; gereğinde girişimcilik ve yenilik yapabilme becerisi.
10) Sosyal, ekonomik, çevresel sorunlar hakkında farkındalık sahibi olma ve mesleğini bu bilinç ile gerçekleştirme.
11) Sorgulayıcı ve sıra dışı düşünerek, özgün çözüm yolları bulabilme, alternatif çözüm yollarını karşılaştırabilme.
12) İnsan ve toplum odaklı olma, kültürel duyarlılık kazanma ve sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar mühendisliği çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması ve bilgisayar bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi.
2) Bir bilgi sistemini modern tasarım araçları ile tasarlayabilme veya var olan bir sistemdeki sorunları saptama, tanımlama ve çözümleme becerisi.
3) Gereksinimlerin analiz edilmesi, uygun donanım ve yazılım çözümlerinin belirlenmesi, kullanılması veya gerçeklenmesi becerisi.
4) Bilimsel yöntemlere uygun olarak, deney, gözlem, uygulama ve akıl yürütmeye dayalı çözümleme ve yorumlama becerisi.
5) Bireysel ve takım halinde veya gereğinde disiplinler arası takımlarda çalışma becerisi.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Yeniliklere açık olma, öğrenmeye açık olma ve kendini yenileme becerisi.
8) Mesleki ve ahlaki sorumluluk taşıma.
9) Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; gereğinde girişimcilik ve yenilik yapabilme becerisi.
10) Sosyal, ekonomik, çevresel sorunlar hakkında farkındalık sahibi olma ve mesleğini bu bilinç ile gerçekleştirme.
11) Sorgulayıcı ve sıra dışı düşünerek, özgün çözüm yolları bulabilme, alternatif çözüm yollarını karşılaştırabilme.
12) İnsan ve toplum odaklı olma, kültürel duyarlılık kazanma ve sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100