Yapay Zeka (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | AIC514 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KÜBRA EROĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, beynin çalışma mekanizmasını, beyin görüntüleme tekniklerini, EEG analiz yöntemlerini, Beyin-Bilgisayar Arayüz (BBA) bileşenlerini, BBA uygulamalarını anlaması ve konuyla ilgili MATLAB uygulamaları gerçekleştirilmesi. BBA teknolojilerinin mevcut ve gelecekteki durumunun tartışılması. |
Dersin İçeriği: | Beynin çalışma mekanizması, beyin görüntüleme teknikleri, EEG ölçümü, BBA sistemleri, beyin sinyal analiz yöntemleri ve MATLAB uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | İnsan beyni nasıl çalışır, beyin görüntüleme yöntemleri, temel kavramlar | |
3) | Elektroensefalografi (EEG) nedir, nerelerde kullanılır, EEG sinyallerinin ölçümü | |
4) | Elektrofizyolojik beyin incelemeleri, EEG veri tabanı incelemeleri, MATLAB uygulamaları | |
5) | EEG analiz yöntemleri, MATLAB uygulamaları | |
6) | EEG analiz yöntemleri, MATLAB uygulamaları | |
7) | Beyin Bilgisayar Arayüz (BBA) sistemleri nedir, nasıl çalışır | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Beyin Bilgisayar Arayüz (BBA) bileşenleri, türleri ve uygulamaları | |
10) | BBA Deney tasarıları | |
11) | Proje Sunumları | |
12) | Proje Sunumları | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Bilgisayar mühendisliği çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması ve bilgisayar bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi. | |||||||||||
2) Bir bilgi sistemini modern tasarım araçları ile tasarlayabilme veya var olan bir sistemdeki sorunları saptama, tanımlama ve çözümleme becerisi. | |||||||||||
3) Gereksinimlerin analiz edilmesi, uygun donanım ve yazılım çözümlerinin belirlenmesi, kullanılması veya gerçeklenmesi becerisi. | |||||||||||
4) Bilimsel yöntemlere uygun olarak, deney, gözlem, uygulama ve akıl yürütmeye dayalı çözümleme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
5) Bireysel ve takım halinde veya gereğinde disiplinler arası takımlarda çalışma becerisi. | |||||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||||
7) Yeniliklere açık olma, öğrenmeye açık olma ve kendini yenileme becerisi. | |||||||||||
8) Mesleki ve ahlaki sorumluluk taşıma. | |||||||||||
9) Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; gereğinde girişimcilik ve yenilik yapabilme becerisi. | |||||||||||
10) Sosyal, ekonomik, çevresel sorunlar hakkında farkındalık sahibi olma ve mesleğini bu bilinç ile gerçekleştirme. | |||||||||||
11) Sorgulayıcı ve sıra dışı düşünerek, özgün çözüm yolları bulabilme, alternatif çözüm yollarını karşılaştırabilme. | |||||||||||
12) İnsan ve toplum odaklı olma, kültürel duyarlılık kazanma ve sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar mühendisliği çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması ve bilgisayar bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi. | |
2) | Bir bilgi sistemini modern tasarım araçları ile tasarlayabilme veya var olan bir sistemdeki sorunları saptama, tanımlama ve çözümleme becerisi. | |
3) | Gereksinimlerin analiz edilmesi, uygun donanım ve yazılım çözümlerinin belirlenmesi, kullanılması veya gerçeklenmesi becerisi. | |
4) | Bilimsel yöntemlere uygun olarak, deney, gözlem, uygulama ve akıl yürütmeye dayalı çözümleme ve yorumlama becerisi. | |
5) | Bireysel ve takım halinde veya gereğinde disiplinler arası takımlarda çalışma becerisi. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | Yeniliklere açık olma, öğrenmeye açık olma ve kendini yenileme becerisi. | |
8) | Mesleki ve ahlaki sorumluluk taşıma. | |
9) | Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; gereğinde girişimcilik ve yenilik yapabilme becerisi. | |
10) | Sosyal, ekonomik, çevresel sorunlar hakkında farkındalık sahibi olma ve mesleğini bu bilinç ile gerçekleştirme. | |
11) | Sorgulayıcı ve sıra dışı düşünerek, özgün çözüm yolları bulabilme, alternatif çözüm yollarını karşılaştırabilme. | |
12) | İnsan ve toplum odaklı olma, kültürel duyarlılık kazanma ve sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |