Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Güç Elektroniğinin Tarihi ve Uygulamaları, Dalga şekillerinin ortalama ve etkin değerlerinin belirlenmesi |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen referanslar |
2) |
Güç Elektroniği yarıiletken elemanları, karakteristikleri ve özellikleri |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen referanslar |
3) |
Güç Yarıiletken Diyotları ve Devreleri, Seri ve Paralel Bağlı Diyotlar, RC ve RL Yükler |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen referanslar |
4) |
Diyotlu doğrultucular, bir fazlı yarım dalga doğrultucular ve performans parametreleri |
Öğretim elemanı notları ve tavsiye edilen kitaplar |
5) |
RL yüklü bir fazlı yarım dalga doğrultucular ve performans parametreleri |
Öğretim elemanı notları ve tavsiye edilen kitaplar |
6) |
Tam dalga doğrultucular ve performans parametreleri, RL yüklü tam dalga doğrultucular, Üç fazlı köprü doğrultucu, doğrultucu devre tasarımı |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar |
7) |
DC-DC çeviriciler, step-down evirici çalıştırma prensipleri, RL yükü ile step-down çeviriciler |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar
|
8) |
ARA SINAV |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar
|
9) |
DC-DC çeviriciler, step-up işleminin prensipleri, RL yükü ile step-up dönüştürücü, Devre tasarımı |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar
|
10) |
DC-AC çeviriciler, darbe genişlik modülasyonlu eviriciler, çalışma prensibi, performans parametreleri, bir ve üç fazlı eviriciler |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar
|
11) |
Tiristörler, tiristör karakteristikleri, Tiristör ile iletim ve kesime geçirme, tiristör tipleri, tiristörlerin seri ve paralel çalışmaları, di/dt ve dv/dt korumaları |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar
|
12) |
Kontrollu doğrultucular, faz kontrollu doğrultucu çalışma prensibi, RL yüklü bir fazlı tam yollu doğrultucu, üç fazlı yarım ve tam dalga doğrultucular |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar
|
13) |
Alternatif akım kıyıcıları, on-off kontrol prensibi, faz kontrolu prensibi, direnç yüklü çift yönlü kontrol |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar
|
14) |
Endüktif yüklü iki yönlü kontrol, üç fazlı tam dalga kontrol, direkt çeviriciler |
Öğretim elemanı ders notları ve tavsiye edilen kitaplar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Çeltekligil,U., Power Electronics/ Güç Elektroniği, ppt presentation, 2025, ITU
Rashid Muhammad H, Güç Elektroniği, Pearson, Nobel Yayınevi, 2015
Rashid Muhammad H, Power Electronics, Circuits, Devices and Applications, Third or Fourth Edition, Pearson Education International, 2008-2015
|
Diğer Kaynaklar: |
Mohan Ned, Undeland Tore M., Robbins William P., Power Electronics, Converters, Applications and Design, Second Edition, John Wiley and Sons, Inc., 2010,
Daniel Hart, Power-Electronics, McGraw-Hill, 2011 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi. |
3 |
2) |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
3 |
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. |
4 |
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. |
2 |
6) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
7) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma beceris. |
3 |
8) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
4 |
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi. |
2 |
10) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
2 |
11) |
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
3 |
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
3 |
13) |
Bireysel çalışma becerisi. |
4 |
14) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
3 |
15) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
4 |
16) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi. |
3 |
17) |
Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
3 |
18) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık. |
4 |
19) |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |
20) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
4 |
21) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
3 |
22) |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. |
3 |
23) |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
3 |
24) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. |
3 |
25) |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
4 |