Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC307 | ||||||||
Ders İsmi: | Armoni III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HANDE CANGÖKÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BORAN MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
2) Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | |||||||||||||||
3) Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | |||||||||||||||
4) Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | |||||||||||||||
5) Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | |||||||||||||||
6) Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | |||||||||||||||
8) Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
9) Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | |||||||||||||||
10) Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
11) Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | |||||||||||||||
12) Film ve reklam müzikleri yazabilir. | |||||||||||||||
13) Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
14) Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | |||||||||||||||
15) Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | |||||||||||||||
16) Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik tarihini başlangıcından günümüze kadar önemli sanatçılar ve eserleri bağlamında inceler, dönemler hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Müziğin temel matematiğini, müzik okuma ve yazmayı bilir. | |
3) | Alanında seçtiği enstrümanda lisans düzeyinde performans verebilir. | |
4) | Müzik üretebilir ve sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilir. | |
5) | Genel müzik kültürüne hakimdir, dönem bestecilerini ve eserlerini tanır. | |
6) | Ses teknolojilerini kullanmayı bilir. Kayıt yapabilir, bir stüdyonun işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | |
7) | Sahnede bir eser sergilemeyi, sahne kurallarını ve sahnenin gerektirdiği çalışma disiplinini bilir. | |
8) | Müzik festivalleri, opera ve bale gösterileri, klasik müzik konserlerinin içeriği, tanıtımı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Klasik müzik seminerleri ve klasik müzik ustalık sınıfları verebilir. | |
10) | Opera ve enstrümanların tarihi ve gelişimsel süreci hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Performans sanatçısı veya besteci olarak yetişir. Eserler yazabilir veya sahne alabilir. | |
12) | Film ve reklam müzikleri yazabilir. | |
13) | Sanatsal etkinliklerin planlaması ile kültürel çalışmalar ve sanat eserlerinin sergilendiği ve halka sunulduğu mekanlar hakkında bilgi sahibidir. | |
14) | Müzik alanında akademisyenlik veya müzik öğretmenliği yapabilir. | |
15) | Armoni ve form bilgisi öğrenir, müziği teorik olarak iyi çözümleyebilir. Karşılaştığı yeni eserleri analiz edecek yetkinliğe sahiptir. | |
16) | Sanat etiği hakkında bilgi sahibidir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |