Sosyoloji(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FCC109 | ||||||||
Ders İsmi: | Mathematics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ HALICI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencinin matematiksel öğrenme stilinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders, öğrencilere matematiğin temel kavramlarını öğreterek ve onlara analitik bir zihniyet kazandırarak matematiğin önemini gösterir. |
Dersin İçeriği: | Ders, sosyal bilimler için matematiğin temelini oluşturan sayılar, fonksiyonlar, sigma gösterimi ve olasılık konularını ve matematiğin bazı sosyal bilim uygulamalarını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Numbers | - |
2) | Logaritma | - |
3) | Lineer Denklem ve Grafikler | - |
4) | -Lineer Denklemler ve Grafikler: Sosyal Bilimlerden Örnekler -Eşitsizlikler ve İkinci Dereceden Denklemler | ilgili okuma |
5) | Sigma Gösterimi Kavram ve Örnekler | - |
6) | Fonksiyonun Tanımı, Bir Noktadaki Değeri ve Bazı Çeşitleri, Fonksiyon Cebiri ve Ekonomideki Uygulamaları | ilgili okuma |
7) | Vize için örnek soru çözümü | genel tekrar |
8) | vize | genel tekrar |
9) | Ters Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonların Grafiği | - |
10) | Finansal Matematik | Logaritma ve Üslü ifadeler |
11) | Sayma Kuralları,Pernutasyon ve Kombinasyon-1 | ilgili okumalar |
12) | Sayma Kuralları, Permütasyon ve Kombinasyon-2 | Önceki haftanın tekrarı |
13) | Olasılık | önceki haftanın tekrarı |
14) | Finale hazırlık örnekleri | genel tekrar |
15) | final sınavı | genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer 2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines 3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson |
Diğer Kaynaklar: | 1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer 2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines 3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
4 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |