Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA261
Ders İsmi: Eleştirel Düşünme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. ŞENAY ÇAYLAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İHSAN UĞUR DELİKANLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgiyi edinme, sorgulama, nesnel ve doğru bir şekilde analiz etme, bilimsel olarak temellendirme, transfer etme ve yapılandırma süreçleri hakkında farkındalık, güvenilirlik ve tutarlılık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Düşünme ve eleştirel düşünme becerisinin kavramı

Eleştirel Düşünce becerisinin işlevleri:
• Şüphe - Kuşku
• Sorgulama
• Analiz etme ve Araştırma
• Yansıtma- Özdeğerlendirme
• Dinleme – Kendini ifade etme -Karşı Çıkma- Fikirlerini savunma
• Geri bildirim verme
• Önyargı farkındalığı
• Farklı bakış açıları geliştirme
• Yansıtma

Temel ve üst düzey düşünme becerileri

Üst biliş (Metacognition)ve meta öğrenme:
• Bilgiye ulaşma yollarını geliştirme
• Bilgiyi yeniden yapılandırma, bilgiyi birçok açıdan değerlendirerek mantıklı ve etik bir sonuca ulaştırma, bilgide derinleşme
Disiplinlerarası ilişki:
• Bilgide bağlam, ilişkilendirme, karşılaştırmanın önemi

İstihdamda eleştirel düşünme: Verimliğe katkısı- Rekabet gücüne katkısı- Müşteri ilişkisine katkısı
Eleştirel düşünme ve kültür ilişkisi
Eleştirel düşünme ve jenerasyon ilişkisi
Eleştirel düşünme ve yapay zeka

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Apply intercultural knowledge, interpersonal skills and teamwork to function in diverse environments.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 9 Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
2) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel ve üst düzey düşünme becerileri MAKALE OKUMA
2) Üstbiliş (Meteacognition MAKALE OKUMA
3) Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri PPT
4) Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri PPT
5) Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri ALIŞTIRMA
6) Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri MAKALE YAZMA
7) Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri SUNUM
8) VİZE VİZE
9) ELEŞTİREL DÜŞÜNME TARTIŞMA
10) Eleştirel Düşünmenin İstihdama Katkısı
11) İstihdam ve Eleştirel Düşünme İlişkisi OKUMA
12) Eleştirel Düşünme Becerisinin Kültür ve Jenerasyon ile ilişkisi ARAŞTIRMA
13) Eleştirel Düşünme Becerisi ve Yapay Zeka OKUMA
14) Meta Öğrenme ARAŞTIRMA
15) FİNAL FİNAL
16)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Richard Paul – Linda Elder, Kritik Düşünme, Pearson (Nobel Yayınları), 2020
Diğer Kaynaklar: - Daniel Kahneman, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, 2015.
- E. F. Schumacher, Aklı Karışıklar İçin Kılavuz, Küre Yayınları, 2016.
- Jonah Lehrer, Karar Anı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2014.
- Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 2011.
- Alev Alatlı, Ben Öyle Düşünüyorum Demekle Olmuyor,Everest Yayınları, 2018

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %