Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD423 | ||||||||
Ders İsmi: | NFT | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MERVE KARAMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MERVE KARAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin NFT (non-fungible token) konusu hakkında bilgi sahibi olması, kendi NFT’lerini oluşturup market alanlarında satmaları, akıllı sözleşmeler oluşturmaları konusunda temel teorik bilgi verilmesi. |
Dersin İçeriği: | Yok |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | NFT dünyasına giriş. NFT nedir, ne işe yarar? Blockchain nedir? | Yok |
2) | Kripto cüzdanlar; metamask ve phantom. | Yok |
3) | Opensea nedir? | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
4) | Foundation ve Rarible Ethereum ağları. | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
5) | Neler NFT olabilir? | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
6) | NFT’de koleksiyon oluşturma ve koleksiyonların önemi. | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
7) | Rarible pazarlama taktiklerinin anlatılması. | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
8) | Ara Sınav | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
9) | Yapay zeka ile NFT oluşturma teknikleri. | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
10) | Pixel NFT eser üretimi. | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
11) | Opensea’de koleksiyon alma, oluşturma ve mint etme. | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
12) | ICO nedir? IC0 – IDO – IEO farkları. | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
13) | Token ve coin ayrımı. Defi tokenlar nedir? Defi platformlar ne işe yarar? | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
14) | Öğrenci sunumları. | Öğrencilerden sunumlarına hazırlık yapmaları beklenir. |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Blockchain Teknolojisi ve NFT’ler – Dr. Çağla Gül Şenkardeş |
Diğer Kaynaklar: | The NFT Handbook: How to Create, Sell and Buy Non-Fungible Tokens - Matt Fortnow, QuHarrison Terry The NFT Handbook – Clark Griffin The NFT Revolution – Crypto Dukedom Mastering NFT: Create and Sell Non-Fungible Tokens – Crypto Art AI |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |