Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD412 | ||||||||
Ders İsmi: | Metaverse | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MERVE KARAMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MERVE KARAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenci, 21. Yüzyılın dijital yetkinliklerinin neler olduğunu, iş hayatında bu konuda duyacağı ihtiyaçlarını karşılayabilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Sanal evrenler, sanal gerçeklik kavramları, sanat ve metaverse ilişkisi, sanal oyunlar ile ilgili bilgi edinir. Metaverse ilişkin big data gibi kavramlara hakim olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgi, ders tanıtımı | Yok |
2) | Metaverse nedir? Tanım, Metaverse giriş | Yok |
3) | Metaverse Dijital Sanat ve NFT İlişkisi | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
4) | Metaverse ve Dijital Oyunlar, Dijital Platformlar, Sanal Evren, Snow Crash | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
5) | Metaverse Sanal Gerçeklik VR, | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
6) | Genişletilmiş gerçeklik (extended reality/XR) ise: “AR, MR ve VR teknolojileri | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
7) | Metaverse ve Sanat İlişkisi, Metaverse ilişkin video izleme | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
8) | ARA SINAV | Yok |
9) | Metaversede Sanat, Sanal Sergiler, Sanal Müzeler, Sanal Konserler vb | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
10) | Metaverse ile ilgili makalelerin incelemesi | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
11) | Öğrenci sunumları. (makale inceleme) | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
12) | Öğrenci sunumları. (makale inceleme) | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
13) | Öğrenci sunumları. (makale inceleme) | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
14) | Öğrenci sunumları. (makale inceleme) | Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir. |
15) | FİNAL SINAVI | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Metaverse, Meta İnsana Hazır Mısın? – Emrah Kaya,Nemesis Yay. |
Diğer Kaynaklar: | Snow Crash, Neal Stephenson Ffiske, T. P., 2020, “The Immersive Reality Revolution: How virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR) will revolutionise the world”, Independently published |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |