Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA428 | ||||||||
Ders İsmi: | Peynir Bilimi ve Kültürü | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK SUNGUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sütün pıhtılaşma mekanizmasını peynir üretim teknolojisini ve peynir çeşitleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak. Peynir kültürü ve farklı ülke peynir çeşitlerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği: | Peynirin besin değeri, süt proteinlerinin biyokimyasal yapısı, sütün pıhtılaşma mekanizması, peynir üretimi, peynir çeşitleri, yumuşak, yarı sert, sert ve çok sert peynirlerin üretim teknolojileri, peynir kültürü |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Peynirin Tarihçesi, peynirin beslenmedeki önemi, peynirlerin sınıflandırılması | Konulara ilişkin ders kaynağı |
2) | Peynirin Tarihçesi, peynirin beslenmedeki önemi, peynirlerin sınıflandırılması | Konulara ilişkin ders kaynağı |
3) | Peynirin besinsel bileşimi ve ögeleri | Course resource on topics |
4) | Peynirin besinsel bileşimi ve ögeleri | Konulara ilişkin ders kaynağı |
5) | Süt proteinlerinin kimyası, süt proteinlerinin pıhtılaşma mekanizması | Konulara ilişkin ders kaynağı |
6) | Peynir üretim aşamaları (Pıhtılaşma-Süzme-Pıhtının işlenmesi-Süzme-Baskı-Tuzlama-Olgunlaştırma-Muhafaza) | Konulara ilişkin ders kaynağı |
7) | Peynir üretim aşamaları (Pıhtılaşma-Süzme-Pıhtının işlenmesi-Süzme-Baskı-Tuzlama-Olgunlaştırma-Muhafaza) | Konulara ilişkin ders kaynağı |
8) | Ara sınav | |
9) | Peynir üretiminde kullanılan starter kültürler, peynirlerin olgunlaşmasını etkileyen faktörler ve meydana gelen değişimler | Konulara ilişkin ders kaynağı |
10) | Yerli peynir çeşitleri | Konulara ilişkin ders kaynağı |
11) | Yabancı peynir çeşitleri | Konulara ilişkin ders kaynağı |
12) | Peynir kültürü | Konulara ilişkin ders kaynağı |
13) | Peynirlerin ambalajlanması | Konulara ilişkin ders kaynağı |
14) | Peynirde kalite ve kalite kusurları | Konulara ilişkin ders kaynağı |
15) | FİNAL SINAVI | Konulara ilişkin ders kaynağı |
Ders Notları / Kitaplar: | AKTAN, N., U. YÜCEL, H. KALKAN. 1998. Turşu Teknolojisi. Ege Üniversitesi. Ege Meslek Yüksekokulu Yayınları No: 23 . İzmir. 138 s. AKTAN, N., H. KALKAN. 1999. Sofralık Zeytin Teknolojisi. Ege Üniversitesi. İzmir. 122 s. CEMEROĞLU, B., KARADENİZ, F., ÖZKAN, M. 2003. Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi. Ankara. 690 s. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu I. 23-24 Eylül 2004. Van. Bildiri Kitabı. 451 s. ALTAN, A. 2005. Özel Gıdalar Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fak. Yayınları. Adana. 323 s. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu II. 27-29 Mayıs 2009. Van. Bildiri Kitabı. 928 s. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
3 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | ||||||||
2) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | ||||||||
3) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | ||||||||
4) Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | ||||||||
5) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | ||||||||
6) Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | ||||||||
7) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | ||||||||
8) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | ||||||||
9) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | |
2) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | |
3) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | |
4) | Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | |
5) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | |
6) | Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | |
7) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | |
8) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | |
9) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |