Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil nedir? Dillerin doğuşu nasıl olmuştur? |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
2) |
Yeryüzündeki diller ve dil türleri |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
3) |
Türklerin kullandığı başlıca alfabeler- Türk dilinin bugünkü durumu |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
4) |
Türk dilinin tarihi gelişimi |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
5) |
Türkçenin Söz Varlığı
Terimler
Deyimler
Atasözleri
İkilemeler
Ağız Unsurları
Ödünçlemeler
Argo
Dua-Beddua (Alkış-Kargış)
Kalıp sözler |
|
6) |
Ses bilgisi
Ses nedir?
Ses uyumları
Ses olayları |
|
7) |
Doğru Türkçe kullanımının önemi
İmlanın Önemi
Yazım Kuralları |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
- Etkili Konuşma
- Gündelik Konuşma
- Tek Kişilik Konuşmalar
- Kitle Konuşmaları |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
- TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
10) |
Cümlenin Öğleleri |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
- TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
11) |
Öğretici Metinler (dilekçe, mektup, rapor, tutanak) |
-Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
12) |
Öğretici Metinler (Eleştiri, Sohbet, Anı, Günlük) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13) |
Şiir |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rolünü sürdürmede nitelikli ve güvenli bakım için gerekli olan bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. |
1 |
2) |
Hemşirelik hizmeti verilmesinde kanıta dayalı bilgileri kullanarak hemşirelik sürecini oluşturur, uygular ve değerlendirir. |
|
3) |
Birey ve toplumun sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirilmesi ve rehabilite edilmesi süreçlerinde sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak rol oynar. |
1 |
4) |
Hemşirelik hizmetlerinin sürdürülmesinde bakım rolünün yanında araştırıcı, eğitici, yönetici ve lider rollerinin farkındadır ve uygulamaya yansıtır. |
1 |
5) |
Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, problem çözme ve kriz yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini kullanır. |
|
6) |
Mesleki değerleri, etik ilkeleri ve mesleği ile ilgili hukuksal mevzuatı bilir ve faaliyetlerini bu kapsamda yürütür. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeyi esas alır, kişisel ve mesleki olarak sürekli gelişime açıktır. |
2 |
8) |
Mesleki ve toplumsal rolleri ile ilişkili sivil toplum kuruluşları ve meslek örgütleri ile iş birliği yapar. |
1 |
9) |
Uluslararası düzeyde mesleki faaliyetlerini sürdürebilmek için en az bir yabancı dili bilir. |
2 |
10) |
Sağlık bilişimini ve bakım teknolojilerini hemşirelik bakımında kullanılır. |
|
11) |
Dezavantajlı bireylerin gereksinimlerine yönelik hemşirelik hizmetini bilir ve çözüme yönelik uygulamalarda bulunur. |
1 |