Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil nedir? Dillerin doğuşu nasıl olmuştur? |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
2) |
Yeryüzündeki diller ve dil türleri |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
3) |
Türklerin kullandığı başlıca alfabeler- Türk dilinin bugünkü durumu |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
4) |
Türk dilinin tarihi gelişimi |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
5) |
Türkçenin Söz Varlığı
Terimler
Deyimler
Atasözleri
İkilemeler
Ağız Unsurları
Ödünçlemeler
Argo
Dua-Beddua (Alkış-Kargış)
Kalıp sözler |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
6) |
Ses bilgisi
Ses nedir?
Ses uyumları
Ses olayları |
|
7) |
Doğru Türkçe kullanımının önemi
İmlanın Önemi
Yazım Kuralları |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
- Etkili Konuşma
- Gündelik Konuşma
- Tek Kişilik Konuşmalar
- Kitle Konuşmaları |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
- TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
10) |
Cümlenin ögeleri |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
- TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
11) |
Öğretici Metinler (dilekçe, mektup, rapor, tutanak) |
-Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
12) |
Öğretici Metinler (Eleştiri, Sohbet, Anı, Günlük) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13) |
Şiir |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
2) |
Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
3) |
Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme |
|
4) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
5) |
Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme |
|
6) |
Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme |
|
7) |
Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme |
|
8) |
Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
9) |
Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
10) |
Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
11) |
2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
12) |
3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
13) |
Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme |
|
14) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
15) |
Oyun projeleri tasarlayabilme |
|
16) |
Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme |
|
17) |
Video ile animasyonu birlikte kullanabilme |
|
18) |
Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
19) |
Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
|
|
20) |
Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
|
21) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|