Turist Rehberliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG126
Ders İsmi: Anadolu Uygarlıkları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Anadolu’nun tarih öncesi çağlarını ve Anadolu’da yaşamış ilk çağ uygarlıklarının tarihi süreç içerisindeki gelişmelerini ele almaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında ilk çağda Anadolu’da yaşamış olan Hitit, Frig, Urartu, Likya ve Lidya uygarlıklarının temel özellikleri, kültürel farklılık ve benzerlikleri ile Türkiye’nin önemli antik kentlerinden örnekler anlatılmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Medeniyetler tarihine yön veren birçok kavime ev sahipliği yapan Anadolu'nun bereketli topraklarına yerleşen uygarlıkların tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma
2) Uygarlıkların bırakmış olduğu eserler ve kültürel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
3) Kültürel miras açısından önemli bir destinasyon olan Türkiye’nin geçmişi hakkında detaylı bilgi sahibi olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgilerin verilmesi Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
2) Taş Çağı, Khalkolitik Çağ, Eski ve Orta Tunç Çağı ve Troya I-V Uygarlıkları Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
3) Öntarih: Hatti Uygarlığı, Hatti-Hitit Beylikleri Dönemi ve Hitit Uygarlığı Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
4) Hitit Uygarlığı-Eski Krallık Dönemi ve Büyük Krallık Dönemi Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
5) Büyük Krallık Dönemi (devam) ve Hititlerde Din ve Sanat, Mitoloji Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
6) Geç Hitit Dönemi ve Urartu Uygarlığı (M.Ö. 860-580) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
7) GENEL TEKRAR
8) VİZE SINAVI
9) Frygia Uygarlığı ve Lidya Uygarlığı Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
10) Lidya Uygarlığı (devam) ve Karia Uygarlığı Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
11) Eski Anadolu Kentleri-1 Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
12) Eski Anadolu Kentleri-2 Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
13) Eski Anadolu Kentleri-3 Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003. Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020. Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005. Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.
14) GENEL TEKRAR
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Arkeolojisi, Veli Sevin, Der Yayınları, 2003.
Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay Yayıncılık, 2020.
Anadolu Uygarlıkları, Kültür, Mimari ve Yaşam, Oğuzhan Karadirek, Maya Kitap,2023.
Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları, 2005.
Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 3
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100