Turist Rehberliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG233
Ders İsmi: Dünya Kültürleri ve Destinasyonları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ERŞAHİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Dünyanın farklı yerlerinden turizm destinasyonlarını tanıtmak ve buralarda hâkim olan kültür hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Dünyanın değişik kültürleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak ve bulundukları kıtalara göre ülkeleri ayırt ederek, burada yer alan ülkelerin önemli destinasyonları hakkında fikir sahibi olmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kültür kavramının önemini anlama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Değişik kültürler arasındaki farkı öğrenme.
2) Dünyanın önemli kültürleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Dünyanın önemli destinasyonları hakkında bilgi sahibi olma.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Kültür, Kültürün Özellikleri ve Unsurları, Destinasyon kavramı Ders izlencesi
2) Dünyanın Antik Çağda Yapılmış Yedi Harikası Ülke resmi web siteleri, Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi
3) Dünyanın Yeni Yedi Harikası Ülke resmi web siteleri, Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi
4) Medeniyetlerin Beşiği Mezopotamya Kültürü Bilimsel makaleler
5) Coğrafi keşifler ve Kuzey Amerika Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
6) Orta ve Güney Amerika Ülkeleri ve Kültürü Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
7) Kuzey ve Batı Avrupa Ülkeleri ve Kültürü Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
8) VİZE SINAVI -
9) Orta Avrupa Ülkeleri ve Kültürü Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
10) Güney Avrupa Ülkeleri ve Kültürü Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
11) African countries and culture Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
12) Asya Ülkeleri ve Kültürü Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
13) Uzakdoğu Ülkeleri ve Kültürü Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri
14) Avustralya ve Kutuplar Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ülkelerin resmi web siteleri,
Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi
Burke, P. (2006). Kültür Tarihi. İstanbul Bilgi Üniversitesi. Türkay, O. (2014).
Destinasyon Yönetimi. Detay Yayınları. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2299 Kültür Tarihi Editör: Bahadır GÜLMEZ
Diğer Kaynaklar: Ülkelerin resmi web siteleri,
Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi
Burke, P. (2006). Kültür Tarihi. İstanbul Bilgi Üniversitesi. Türkay, O. (2014).
Destinasyon Yönetimi. Detay Yayınları. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2299 Kültür Tarihi Editör: Bahadır GÜLMEZ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100