Turist Rehberliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TRG233 | ||||||||
Ders İsmi: | Dünya Kültürleri ve Destinasyonları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ERŞAHİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Dünyanın farklı yerlerinden turizm destinasyonlarını tanıtmak ve buralarda hâkim olan kültür hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Dünyanın değişik kültürleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak ve bulundukları kıtalara göre ülkeleri ayırt ederek, burada yer alan ülkelerin önemli destinasyonları hakkında fikir sahibi olmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Kültür, Kültürün Özellikleri ve Unsurları, Destinasyon kavramı | Ders izlencesi |
2) | Dünyanın Antik Çağda Yapılmış Yedi Harikası | Ülke resmi web siteleri, Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi |
3) | Dünyanın Yeni Yedi Harikası | Ülke resmi web siteleri, Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi |
4) | Medeniyetlerin Beşiği Mezopotamya Kültürü | Bilimsel makaleler |
5) | Coğrafi keşifler ve Kuzey Amerika | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
6) | Orta ve Güney Amerika Ülkeleri ve Kültürü | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
7) | Kuzey ve Batı Avrupa Ülkeleri ve Kültürü | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
8) | VİZE SINAVI | - |
9) | Orta Avrupa Ülkeleri ve Kültürü | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
10) | Güney Avrupa Ülkeleri ve Kültürü | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
11) | African countries and culture | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
12) | Asya Ülkeleri ve Kültürü | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
13) | Uzakdoğu Ülkeleri ve Kültürü | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
14) | Avustralya ve Kutuplar | Güner, İ., & Ertürk, M. (2005). Kıtalar ve ülkeler coğrafyası. Nobel. Turistik Destinasyon ve ürünlerin resmi web siteleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ülkelerin resmi web siteleri, Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi Burke, P. (2006). Kültür Tarihi. İstanbul Bilgi Üniversitesi. Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi. Detay Yayınları. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2299 Kültür Tarihi Editör: Bahadır GÜLMEZ |
Diğer Kaynaklar: | Ülkelerin resmi web siteleri, Dünya harikalarını keşfedin-Reader's Digest Seçkisi Burke, P. (2006). Kültür Tarihi. İstanbul Bilgi Üniversitesi. Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi. Detay Yayınları. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2299 Kültür Tarihi Editör: Bahadır GÜLMEZ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |
3) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
6) | Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |
7) | Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
8) | Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
9) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
10) | Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |