Turist Rehberliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TRG127 | ||||||||
Ders İsmi: | Arkeoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DOĞUŞ COŞAR GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temelinde Anadolu topraklarında yazısız dönemden (prehistorik) Geç Antik Dönem'e kadar geniş bir skalada her türlü somut ve soyut değerler ele alınmaktadır. Bu bağlamda bir turist rehberi olarak, antik kentler ve bölgesel rotalar tanımlanmıştır. Ders esnasında sürdürülebilir kültürel miras da ele alınmakta, öğrencilere verilen sunumlar vasıtasıyla edinilen bilgilerin nasıl aktarılacağı prova edilmektedir. Sözlü ve yazılı araç gereçler kullanılarak her bir öğrencinin kültür turlarına hazır duruma getirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Prehistorik dönemden MS 325'e kadar - Doğu ve Batı Roma olarak - ayrılma sürecini kapsamaktadır. Anadolu başta olmak üzere karşılaştırmalı olarak Anadolu dışındaki kentler de derse dahil edilmiştir. Özellikle Yunanistan anakarası ve adaları, İtalya ve adalar olmak üzere Ege ile Akdeniz kıyıları boyunca bir analojiye gidilmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Arkeoloji Nedir? Ne Değildir? Arkeolojinin Alt Dalları Nelerdir? Günümüz Arkeolojisinin Çalışma Alanları Arkeolojinin Tarihçesi Arkeoloji Tarihindeki Önemli Kişiler ve Olaylar | Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 |
2) | Türkiye’de Arkeoloji Çalışmalarının Tarihçesi Türkiye’de Yapılan Önemli Arkeolojik Kazılar | Veli Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, 1995 Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 |
3) | Anadolu Arkeolojisine Giriş Anadolu’da Paleolitik Dönem Paleolotik Dönemden Neolitik Döneme Geçiş | Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 |
4) | Anadolu’da Neolitik Dönem-1 Önemli Neolitik Yerleşimler Neolitik Döneme Ait Önemli Eserler | Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 |
5) | Anadolu ‘da Neolitik Dönem-2 Göbeklitepe Genel Özellikleri Önemi Çatalhöyük Yerlesimi | Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Andrew Collins, Göbekli Tepe, 2018 Ian Hodder, Çatalhöyük : Leoparın Öyküsü, 2006 |
6) | Anadolu’da Kalkolitik ve Tunç Çağları (Hitit İmparatorluk Dönemi) Bu Dönemlere Ait Önemli Merkezler | Bleda S.Düring, Küçük Asya’nın Tarih Öncesi, 2016 |
7) | Ara Sınav Öncesi Genel Tekrar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Anadolu da Demir Çağı Devletler ve Kentler | Altan Çilingiroğlu, Uratu Tarihi ve Sanatı, 1997 Afif Erzan, Doğu Anadolu ve Urartular,1992 |
10) | Anadolu’da Arkaik Dönem Bu Döneme Ait Önemli Yerleşimler ve Eserler. | Eski Anadolu ve Trakya Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar, İletişim Yayınları, 2003 |
11) | Anadolu’da Klasik Dönem Bu Döneme Ait Önemli Yerleşmeler ve Eserler (Ödev Teslim) | Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 |
12) | Anadolu’da Klasik Döneme Kadar Olan Antik Kent Yerleşimleri/ Tarihi hakkında detaylı bilgi içeren yazılı teslimler. | Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 |
13) | Anadolu’da Hellenistik Dönem Bu Dönemin Önemli Yerleşimleri Bu Döneme Ait Eserler | R. Malcolm Errington, Hellenistik Dünya Tarihi MÖ 323-30, 2018 |
14) | Anadolu’da Roma Dönemi Bu Döneme Ait Önemli Merkezler ve Eserler | Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 |
Ders Notları / Kitaplar: | Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Altan Çilingiroğlu, Uratu Tarihi ve Sanatı, 1997 Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 |
Diğer Kaynaklar: | Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 Veli Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, 1995 Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 201 Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Bleda S.Düring, Küçük Asya’nın Tarih Öncesi, 2016 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Andrew Collins, Göbekli Tepe, 2018 Ian Hodder, Çatalhöyük : Leoparın Öyküsü, 2006 Bleda S.Düring, Küçük Asya’nın Tarih Öncesi, 2016 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
4) | Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
5) | Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
6) | Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | 4 |
7) | Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 4 |
8) | Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 4 |
9) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
10) | Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |