Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında genel bilgilendirme |
|
2) |
Gastronomi ve turizm temel kavramlar
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
3) |
Turizm ve gastronominin unsurları
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
4) |
Gastronomi turizm kavramı, sürdürülebilir gastronomi turizmi
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
5) |
Yiyecek – kültür ve turizm ilişkisi
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
6) |
Uluslararası gastronomi turizmi ve Unesco yaratıcı şehir ağı
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
7) |
Ara sınav öncesi genel değerlendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
8) |
Ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
9) |
Türkiye’de gastronomi turizmi
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
10) |
Türkiye bölgelerine göre gastronomi – Akdeniz ve Ege bölgesi
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
11) |
Türkiye bölgelerine göre gastronomi – İç Anadolu, Marmara ve Karadeniz bölgeleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
12) |
Türkiye bölgelerine göre gastronomi – Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgesi
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
13) |
Gastronomi trendleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
14) |
Dönem sonu sınavı öncesi genel tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
15) |
Dönem Sonu Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ed. Hülya Kurgun ve Demet Özşeker, (2016), Gastronomi ve Turizm,
Ed. Hülya Kurgun, (2017), Gastronomi Trendleri,
Ed. Atilla Akbaba ve Neslihan Çetinkaya, (2018), Gastronomi ve Yiyecek Tarihi
Nazmi Kozak, Meryem kozak ve Metin Kozak, (2010), Genel Turizm,
Ed. Mehmet Sarıışık ve Gülçin Özbay, (2017), Uluslararası Gastronomi,
|
Diğer Kaynaklar: |
Ed. Mehmet Sarıışık, (2017), Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi,
Joel Robuchon, (2009), Larousse Gastronomique
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve aşçılık alanı ile ilgili temel olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
Menü planlama, pişirme yöntemleri, sunum ve servis, malzeme tedarik ve stok uygulamaları gibi çeşitli konularda bilgi sahibi olur ve bu yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilir. |
|
3) |
Gastronomi ve aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yemekleri hazırlar ve yeni ürün geliştirebilir. |
|
4) |
Değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabilir. |
|
5) |
Türk mutfağının inceliklerine hâkim olur ve Türk yemeklerini aslına uygun olarak hazırlayabilir. |
|
6) |
İş süreçlerini bilerek takım içerisinde verimli ve düzenli bir şekilde çalışabilir, ekibi organize edebilir ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilir. |
1 |
7) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilir ve kriz yönetebilir. |
1 |
8) |
Ekip içerisinde çalışabilir ve iyi iletişim kurabilir. |
1 |
9) |
Mutfak araç gereç ve ekipmanların kullanımını ve bakımını sağlayabilir.. |
|
10) |
İlk yardım bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
11) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel tutar ve geliştirebilir. |
|
12) |
Gastronominin temel kavramlarını, kuramlarını ve yeni akımları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklayabilir, analiz edebilir ve bu düşünceleri alanında uzman veya uzman olmayan kişilere yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
3 |
13) |
Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip edebilir ve iletişim kurabilir. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
15) |
Mutfaklarda verilen bir görevi doğru teknikler kullanarak, meslek standartları çerçevesinde etik değerlere bağlı kalarak yerine getirir. |
|
16) |
Gıda güvenliği ve kişisel hijyene dikkat eder, alanın gerektirdiği giyim ve görünüme özen gösterir. |
|
17) |
Kalite yönetim sistemlerini uygular, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|