Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSC451 | ||||||||
Ders İsmi: | Schema Therapy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HASAN AYVALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, şema terapisi teorisi ve uygulamaları üzerine odaklanarak, öğrencilerin bu terapi modelini anlamalarını ve klinik uygulamalarda nasıl kullanacaklarını öğretmeyi amaçlar. Şema terapisi, bireylerin yaşam boyu geliştirdiği olumsuz şemalarla başa çıkmalarını sağlayan bir terapi modelidir ve bu derste, şemaların tanımlanması, şema terapisi teknikleri ve terapötik müdahale stratejileri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, şema terapisi teorisi ve uygulamaları üzerine odaklanarak, öğrencilerin bu terapi modelini anlamalarını ve klinik uygulamalarda nasıl kullanacaklarını öğretmeyi amaçlar. Şema terapisi, bireylerin yaşam boyu geliştirdiği olumsuz şemalarla başa çıkmalarını sağlayan bir terapi modelidir ve bu derste, şemaların tanımlanması, şema terapisi teknikleri ve terapötik müdahale stratejileri ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |