Bilgisayar Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BTE107
Ders İsmi: İstatistik ve Olasılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EMRE ERDEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İstatistik ve Olasılık dersi, öğrencilere olasılık teorisi ve istatistiksel analiz tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilere temel olasılık kavramlarını, rastgele değişkenler ve dağılımlarını, istatistiksel tahmin, hipotez testleri, regresyon ve korelasyon analizlerini uygulamalı bir şekilde öğretmek ve gerçek dünya verileri üzerinde bu teknikleri nasıl kullanacaklarını öğretmektir
Dersin İçeriği: Bu ders, olasılık teorisi ve istatistiksel analiz üzerine odaklanır. Dersin içeriği, temel olasılık kavramlarını, rastgele değişkenler, dağılımlar, istatistiksel tahminler, hipotez testleri, regresyon analizleri ve korelasyon gibi konuları kapsar. Öğrenciler, istatistiksel veri analizi ve modelleme tekniklerini öğrenir ve bunları çeşitli uygulamalarda kullanmak için gerekli becerileri kazanırlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İstatistiksel analizlerin temelleri, olasılık teorisi ve dağılımlar hakkında derinlemesine bilgi sahibidirler.
2) Veri analizi için kullanılan temel istatistiksel yöntemleri öğrenirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İstatistiksel verileri analiz etme, grafikler ve tablolar oluşturma becerisi kazanırlar.
2) Olasılık hesaplamaları ve istatistiksel testler yapabilme yeteneği kazanırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Çeşitli yazılım araçlarını kullanarak istatistiksel modellemeler yapabilirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İstatistiksel yöntemleri ve olasılık teorisini farklı iş ve mühendislik problemlerine uygulayabilirler.
2) Veri setlerinden anlamlı bilgiler çıkararak raporlar ve sunumlar hazırlayabilirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstatistik ve Olasılığa Giriş Introduction to Statistics and Probability
2) Veri Toplama ve Sınıflandırma Data Collection and Classification
3) Grafikler ve Özet Ölçüleri Graphs and Summary Measures
4) Olasılık Teorisine Giriş Introduction to Probability Theory
5) Koşullu Olasılık ve Bağımsızlık Conditional Probability and Independence
6) Rastgele Değişkenler ve Olasılık Dağılımları Random Variables and Probability Distributions
7) Binom ve Poisson Dağılımları Binomial and Poisson Distributions
8) Vize Sınavı Vize Sınavı
9) Normal Dağılım ve Örnekleme Dağılımları Normal Distribution and Sampling Distributions
10) Tahmin Teorisi Estimation Theory
11) Hipotez Testleri Hypothesis Testing
12) Korelasyon ve Regresyon Analizi Correlation and Regression Analysis
13) Ki-Kare Testleri Chi-Square Tests
14) ANOVA (Varyans Analizi) ANOVA (Analysis of Variance)
15) Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Olasılık ve İstatistik - Fikri AKDENİZ
Diğer Kaynaklar: 1. Larson, H. J. (1982). Introduction to Probability Theory and Statistical Inference, John Wiley&Sons.

2. Akdeniz, F. (2007). Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi.

3. Öztürk, F. (1993). Matematiksel İstatistik, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, No.10.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
3) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
4) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
5) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
6) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
9) Tanımlanan bir hedef doğrultusunda bir problemi ve süreci tasarlama ve çözümleme becerisine sahip olmak
10) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
11) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
12) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
3) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak 5
4) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
5) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
6) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
9) Tanımlanan bir hedef doğrultusunda bir problemi ve süreci tasarlama ve çözümleme becerisine sahip olmak 2
10) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
11) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
12) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %