Bilgisayar Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BTE104
Ders İsmi: Sistem Analizi ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EMRE ERDEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir sistemin temel unsurlarını, problem çözme tekniklerini, bir sistemin nasıl analiz edilmesi gerektiğini, veri ve bilgi yapısının veri akış şeması kullanılarak nasıl ifade edilmesi gerektiğini açıklamaktır.
Dersin İçeriği: Sistemler kavramı ve sistemlerin unsurları. Problem çözümü ilkeleri. Sistem analizi ve planlarında kullanılan araçlar ve yöntemler. Sistem analizinin gerçekleştirilmesi. Veri akış şemaları ile sistemlerin tanımlanması. Veri ve bilgi yapısının veri akış seması kullanılarak tanımlanması. Bilgisayar çıktılarının, girdilerinin, dosyalarının planlanması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sistem analizi ve tasarımı süreçlerini öğrenirler.
2) Yazılım geliştirme yaşam döngüsü (SDLC) hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sistem analizinde kullanılan UML, DFD gibi modelleme araçlarını uygulayabilirler.
2) Kullanıcı gereksinimlerini toplayarak analiz edebilir ve uygun sistem çözümleri geliştirebilirler.
3) Veritabanı tasarımı yapabilir ve sistemlerin veri yönetimi süreçlerini oluşturabilirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sistem geliştirme projelerinde ekip çalışması yapabilir ve proje yönetimi süreçlerini uygulayabilirler.
2) Güvenlik ve risk analizi yaparak sistem güvenliğini sağlayabilirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme Ders kaynakların incelenmesi
2) Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
3) Bilgi Sisteminin Paydaşları ve Faktörler Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
4) Bilgi Sistemlerinin Geliştirilmesi Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
5) Bilgi Sistemi Geliştirme Modelleri Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
6) Proje Yönetimi Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
7) Vize Sınavı Öncesi Genel Tekrar Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
8) Vize Sınavı Vize Sınavı
9) Sistem Gereksinimlerinin Belirlenmesi Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
10) Gerçekleri Belirleme Teknikleri Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
11) Kullanım Durum ve Veri Modelleme Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
12) Veri Modelleme ve Veri Yaşam Döngüsü Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
13) Süreç Modelleme ve Analizi Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
14) Final Sınavı Öncesi Genel Tekrar Önceki konuların tekrarı ve kaynakların incelenmesi
15) Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. "Silahtaroğlu, G. Bilgisayar ve yazılım mühendisliğinde sistem analizi ve tasarımı / Sistem analizi ve tasarımı. ed. Haluk Kul. - 2. bs. - İstanbul: Papatya Yayıncılık, ISBN: 6054220101 9786054220106, 2014."
2. Kalıpsız, O. Sistem analizi ve tasarımı / Bilgisayar bilimlerinde sistem analizi ve tasarımı Bilgisayar bilimlerinde nesneye yönelik modelleme Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik. - 3. bs. - İstanbul: Papatya Yayıncılık, ISBN: 9789756797686, 2012
Diğer Kaynaklar: 1. Baysal, U. Sistem analizi ve tasarımı / Uğur Baysal - Ankara: Hacettepe Üniversitesi, ISBN: 9789754912531, 2007.
2. Güler, Çetin. Sistem analizi ve tasarımı / Çetin Güler. - İstanbul: Nobel, ISBN: 9789944770774, 2007.
3. Aydın, Emin Doğan. Sistem tasarım ve geliştirme yöntemleri / Emin D. Aydın. - İstanbul: Beta Basım, 1991

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
3) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
4) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
5) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
6) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
9) Tanımlanan bir hedef doğrultusunda bir problemi ve süreci tasarlama ve çözümleme becerisine sahip olmak
10) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
11) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
12) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
3) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak 4
4) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak 5
5) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
6) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak 3
8) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 2
9) Tanımlanan bir hedef doğrultusunda bir problemi ve süreci tasarlama ve çözümleme becerisine sahip olmak 5
10) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3
11) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 3
12) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %