Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PHS105 | ||||||||
Ders İsmi: | Mikrobiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YASEMEN KESİMOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mikroorganizmalar, morfolojik ve kültürel özellikleri,mikroorganizma üzerine etki eden fiziksel ve kimyasal etmenler, antibakteriyeller ve etki mekanizmaları, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri, organizmanın mikroplara karşı gösterdiği dirençlilik, bağışıklık, aşılar ve serumlar hakkında bilgilendirmek. Mikrobiyolojiye giriş, Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve yapısı, Mikroorganizmalarda Çoğalma, Sterilizasyon ve sterilizasyon yöntemleri, Dezenfektanlar ve etki mekanizmaları, Dezenfeksiyon ve dezenfeksiyon yöntemleri, Mikroorganizmalarda kalitsal değişim, Bakterilerde hücresel yapı, Bakteri genetiği, Tıbbi önemi olan bakteriler ve hastalıkları,Virüsler, Mikroorganizmaya karşı organizmanın direnci, Bağışık yanıt, |
Dersin İçeriği: | Ders içeriğini; hücre ve genel yapısı, karbonhidrat, protein ve lipit gibi temel biyomoleküller ve metabolizmaları, enzimler ve klinik tanıda önemi olan enzim grupları, vitamin, mineral ve hormon bilgisi ile metabolizmanın entegrasyonu / düzenlenmesi konuları oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, OİS, E-öğrenme ve diğer haberleşme sistemlerinin oryantasyonu | |
2) | Mikrobiyolojiye giriş | |
3) | Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve yapısı | |
4) | Mikroorganizmalarda çoğalma | |
5) | Sterilizasyon ve sterilizasyon yöntemleri | |
6) | Dezenfektanlar ve etki mekanizmaları, Dezenfeksiyon ve dezenfeksiyon yöntemleri | |
7) | Genel konu tekrarı | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Mikroorganizmalarda kalıtsal değişim | |
10) | Bakterilerde hücresel yapı, Bakteri genetiği | |
11) | Tıbbi önemi olan bakteriler ve hastalıklar | |
12) | Virüsler | |
13) | Mikroorganizmaya karşı organizmanın direnci, Bağışık yanıt | |
14) | Genel konu tekrarı | |
15) | YARIYIL SONU SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |||||||||||
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |||||||||||
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |||||||||||
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |||||||||||
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |||||||||||
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |||||||||||
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |||||||||||
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | 5 |
3) | İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | 2 |
4) | Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |
5) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
6) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | 4 |
7) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
8) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
9) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
11) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | 4 |
12) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |