Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ARR217 | ||||||||
Ders İsmi: | Yapı Bilgi Modelleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BUĞRA BÜTÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, tasarımların bilgisayar ortamında 2B, 3B olarak görselleştirilmesinde ve sunum haline getirilmesinde kullanılan Yapı Bilgi Modellemesi (BIM) tabanlı Revit programının tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Yapı Bilgi Modellemesinin (BIM) genel tanım ve özellikleri ele alındıktan sonra Revit modelleme programına giriş yapılacaktır. Herhangi bir tasarımın, Revit programı yardımıyla, mimari anlamda 2 ve 3 boyutlu temsili için gerekli bilgiler verilecektir. Bununla beraber BIM tabanlı bir program olan Revit’in Autocad ve 3Ds Max ile kullanımı ele alınacaktır. Farklı modelleme tekniklerinin öğrenilmesi bakımından 3Ds Max programına giriş yapılacak ve temel bilgiler verilecektir. Son olarak, 3 boyutlu modellemelerin görselleştirilmesinde ve sunumunda kullanılan Lumion ve V-ray programları da dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapı Bilgi Modellemesinin (BIM) genel tanımı ve önemli kavramlar | |
2) | Revit programına giriş (Program ve arayüz tanıtımı) | |
3) | Temel mimari elemanların 2B ve 3B’de gösterimi (Duvar, kapı, pencere, kolon) | |
4) | Genel komutların özellikleri ve kullanımı (Taşıma, hizalama, aynalama, kopyalama, ölçek, hızlı çizim araçları vb.) | |
5) | Kat ayarları, temel, döşeme, rampa, merdiven, çatı | |
6) | Family oluşturma, pafta sunumu hazırlama | |
7) | Autocad ile kullanımı ve uygulama çalışması | |
8) | Vize | |
9) | Revit malzeme atama konusu ve render alma (Lumion) | |
10) | Revitin diğer modelleme programları ile ilişkisi, 3Ds Max programına giriş: Arayüz tanıtımı | |
11) | 3Ds Max: Temel objeler, komutların tanıtımı, editable poly kavramı | |
12) | Editable Poly: Nokta, kenar, sınır, çokgen, element | |
13) | Uygulama çalışması: Nesne tasarlama | |
14) | Render alma (V-Ray) | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Baykal, G., Revit-Architecture 2019- Giriş ve Orta Düzey, 1. Baskı, Abaküs Kitap Yayınları, 2019 Düzgören, S. H., 3Ds Max 2016, Abaküs Kitap Yayınları, 2015 Nawari, N.O., Kuenstle M., Building information modeling: Framework for structural design. CRC Press, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | ||||||||||||||||
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | ||||||||||||||||
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | ||||||||||||||||
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | ||||||||||||||||
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | ||||||||||||||||
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | ||||||||||||||||
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | ||||||||||||||||
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | ||||||||||||||||
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | ||||||||||||||||
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | ||||||||||||||||
12) Araştırma raporu hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | ||||||||||||||||
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | ||||||||||||||||
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | ||||||||||||||||
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | ||||||||||||||||
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
2) | Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | |
3) | Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | |
4) | Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | |
5) | Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | |
6) | Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | |
7) | Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | |
8) | Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | |
9) | Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | |
10) | Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | |
11) | Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | |
12) | Araştırma raporu hazırlayabilme, | |
13) | Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | |
14) | Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | |
15) | Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | |
16) | Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | |
17) | Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |