Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITE241
Ders İsmi: Business Communication
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM GÜRLER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, iş iletişiminin teorik modelleri ve temel kavramları hakkında temel bir anlayış kazanacaklardır. Etkili profesyonel etkileşim için gerekli iletişim stratejilerini keşfetme ve uygulama fırsatına sahip olacaklardır. Ders aynı zamanda hem sözlü hem de sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesine odaklanacak ve öğrencileri karmaşık kişilerarası ve kurumsal iletişim zorluklarını yönetmeye hazırlayacaktır. Bu süreçte öğrenciler profesyonel mesajlar oluşturmayı, müzakere yapmayı, çatışmaları yönetmeyi ve etkili sunumlar yapmayı öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: İş İletişimi dersinin odak noktası, iş ortamlarında gerekli olan profesyonel iletişimin tüm temel yönlerini kapsar. Etkili iletişim ilkeleri, sözlü ve sözsüz iletişim, kültürel ve algısal faktörler, çatışma yönetimi ve stereotip kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, öğrenciler iş mesajları yazma, profesyonel e-postalar, problem çözme, karar verme, müzakere ve ikna becerilerini geliştireceklerdir. Ders ayrıca profesyonel raporlar yazmayı ve iletişim etkinliğini artırmak için görsel araçlar kullanmayı da içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin hedefleri, Oryantasyon, İş dünyasında iletişimin rolüne giriş Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
2) İletişimin ilkeleri, Etkili iletişimin tanımı, İletişimin önündeki engeller, İletişim süreci modeli Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
3) İletişimi etkileyen faktörler - Kişilik özellikleri, İletişimde duygusal zeka Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
4) Sözlü olmayan iletişim, Beden dili ve yüz ifadeleri Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
5) İletişim - Kültürel, Küresel iş dünyasında kültürlerarası iletişim Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
6) İletişim - Algı, İletişimde Önyargı ve Algı Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
7) İş iletişimini anlamak, Kurumlarda iç ve dış iletişim Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
8) Arasınav
9) İş mesajları yazma, Elektronik mesajları profesyonelce yazma, Profesyonel e-posta görgü kuralları Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
10) Problem çözme teknikleri, Ekiplerde işbirliğine dayalı problem çözme Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
11) Karar verme becerileri, Grup ve bireysel karar verme Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
12) Müzakere becerileri, İş ortamlarında müzakere taktikleri Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
13) İkna becerileri, İkna psikolojisi Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
14) Profesyonel raporlar yazma, Sunumlar için görsel araçlar ve gereçler Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer PDF Notes
Bovee, C.L.,Thill, J.V. (2010) Business Communication Essentials: International Edition, 5/E. UK: Pearson.
Diğer Kaynaklar: Guffey, M.E., & Loewy, D. (2018). Business Communication: Process and Product. Cengage Learning.
DeVito, J. A. (2011) Essentials of Human Communication: International Edition, 7/E. UK: Pearson.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %