Dersin Amacı: |
Bu derste öğrenciler, iş iletişiminin teorik modelleri ve temel kavramları hakkında temel bir anlayış kazanacaklardır. Etkili profesyonel etkileşim için gerekli iletişim stratejilerini keşfetme ve uygulama fırsatına sahip olacaklardır. Ders aynı zamanda hem sözlü hem de sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesine odaklanacak ve öğrencileri karmaşık kişilerarası ve kurumsal iletişim zorluklarını yönetmeye hazırlayacaktır. Bu süreçte öğrenciler profesyonel mesajlar oluşturmayı, müzakere yapmayı, çatışmaları yönetmeyi ve etkili sunumlar yapmayı öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
İş İletişimi dersinin odak noktası, iş ortamlarında gerekli olan profesyonel iletişimin tüm temel yönlerini kapsar. Etkili iletişim ilkeleri, sözlü ve sözsüz iletişim, kültürel ve algısal faktörler, çatışma yönetimi ve stereotip kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, öğrenciler iş mesajları yazma, profesyonel e-postalar, problem çözme, karar verme, müzakere ve ikna becerilerini geliştireceklerdir. Ders ayrıca profesyonel raporlar yazmayı ve iletişim etkinliğini artırmak için görsel araçlar kullanmayı da içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin hedefleri, Oryantasyon, İş dünyasında iletişimin rolüne giriş |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
2) |
İletişimin ilkeleri, Etkili iletişimin tanımı, İletişimin önündeki engeller, İletişim süreci modeli |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
3) |
İletişimi etkileyen faktörler - Kişilik özellikleri, İletişimde duygusal zeka
|
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
4) |
Sözlü olmayan iletişim, Beden dili ve yüz ifadeleri |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
5) |
İletişim - Kültürel, Küresel iş dünyasında kültürlerarası iletişim |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
6) |
İletişim - Algı, İletişimde Önyargı ve Algı |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
7) |
İş iletişimini anlamak, Kurumlarda iç ve dış iletişim |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
8) |
Arasınav |
|
9) |
İş mesajları yazma, Elektronik mesajları profesyonelce yazma, Profesyonel e-posta görgü kuralları |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
10) |
Problem çözme teknikleri, Ekiplerde işbirliğine dayalı problem çözme |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
11) |
Karar verme becerileri, Grup ve bireysel karar verme |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
12) |
Müzakere becerileri, İş ortamlarında müzakere taktikleri |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
13) |
İkna becerileri, İkna psikolojisi |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
14) |
Profesyonel raporlar yazma, Sunumlar için görsel araçlar ve gereçler |
Öğretim üyesi tarafından paylaşılan ders notları |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. |
|
2) |
İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. |
|
3) |
İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. |
|
4) |
İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. |
|
5) |
Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. |
|
6) |
İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. |
|
7) |
Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. |
|
8) |
Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. |
|
9) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. |
|
10) |
Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. |
|
11) |
Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. |
|
12) |
Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
|