Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı ve Yiyecek İçecek Endüstrisine Giriş |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011.
|
2) |
Yiyecek İçecek Bölümü ve Organizasyon Yapısı |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
3) |
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Büfe ‐ Kokteyl ve Toplantı Organizasyonu |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
4) |
Servis Departmanında Kullanılan Malzemeler Ve Bakımları |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
5) |
Servis Departmanında Kullanılan Malzemeler Ve Bakımları |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
6) |
Servis Çeşitleri |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
7) |
Genel Tekrar |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Ön Hazırlık |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
10) |
Kuver Açma Ve Servis Uygulamaları |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
11) |
Kuver Açma Ve Servis Uygulamaları |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
12) |
Sanitasyon ve Hijyen |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011.
|
13) |
Konuk İlişkileri ve Şikayetler |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011.
|
14) |
Genel Tekrar |
“Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği”
Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2014.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Özgür Yılmaz, Yaşar Yılmaz ve Özer Yılmaz, Detay Yayıncılık, 2013.
“Yiyecek İçecek İşletmeciliği”, Dündar Denizer, Anadolu Üniversitesi, 2012.
“Yiyecek ve İçecek Servisi”, Alptekin Sökmen, Detay Yayıncılık, 2011. |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olabilme |
4 |
2) |
Turizm ile ilgili yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibi olabilme |
3 |
3) |
Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklayabilme |
3 |
4) |
Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyabilme |
3 |
5) |
Turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilme. |
3 |
6) |
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yapabilme, yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme |
3 |
7) |
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirebilme, değerlendirebilme, geliştirebilme ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerebilme. |
4 |
8) |
Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilme. |
2 |
9) |
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olma |
3 |
10) |
İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olabilme |
5 |
11) |
Turizm alanında araştırma yapabilme ve proje üretebilme.
|
3 |
12) |
Turizm işletmesinin mevcut koşulları ve geleceği hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirleyebilme, plan yapabilme ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
13) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri etik değerlere bağlı kalarak yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncelleme ve geliştirme |
3 |
14) |
Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilme |
4 |
15) |
Yerel, ulusal ve uluslar arası düzeyde turizm plan ve politikalarını tartışabilme. |
4 |
16) |
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yaparak yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme |
3 |
17) |
Gerekli akademik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olabilme |
3 |
18) |
Turizm sektörünün bir alanında uzmanlaşabilme |
5 |