Endüstri Ürünleri Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT3001
Ders İsmi: Endüstriyel ve Mimari Modelleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: AYŞE KARABACAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geometrik çizim komutlarını ve düzenleme komutlarını kurallarına uygun ve hatasız olarak kullanabilmek, model oluşturabilmek, oluşturulan modelin üç boyutlu donatılarının çizimini yapabilmek, çizilen üç boyutlu
donatıların doku ve renklendirmesini tam olarak yapabilmek.
Dersin İçeriği: AutoCAD programında 2D ve 3D modelleme yapabilmek ve üretim çizimi hazırlayabilmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Endüstriyel ürün tasarımıyla ilgili teknik bilgi ve kullanılan teknolojiler hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
2) Endüstri Ürünleri Tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım, maket-modelcilik ve 3D modelleme amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çizimlerin üretim dosyalarının hazırlanması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
2) Çizim komutlarına giriş ve komutların tanıtımı AutoCAD programı Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
3) AutoCAD tarihçe ve ara yüz tanıtımı AutoCAD programını projeksiyondan yansıtarak anlatmak
4) Düzenleme komutlarının tanıtımı ve uygulanması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
5) Düzenleme komutlarının tanıtımı ve uygulanması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
6) Çizim ve düzenleme komutlarının pekiştirilmesi Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
7) Çizim komutlarının tanıtımı ve uygulanması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
9) 3 boyutlu modellemeye giriş ve ayarlamaların tanıtılması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
10) 3 boyutlu modelleme uygulaması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
11) 3 boyutlu modelleme uygulaması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
12) 3 boyutlu modelleme uygulaması Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
13) 3D nesnelere render uygulaması Render komutlarını öğrenmek ve uygulayabilmek Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB
14) 3D nesnelere render uygulaması Render komutlarını öğrenmek ve uygulayabilmek Bilgisayar Destekli Çizim Megep Öğrenme Modülleri, MEB

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgisayar Destekli Çizim Öğrenme Modülleri , MEB
Diğer Kaynaklar: AutoCAD , Mehmet Şamil Demiryürek

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilen
3) Endüstri ürünleri tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
4) Tasarım, maket-modelcilik ve 3D modelleme amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olma
5) Endüstriyel ürün tasarımıyla ilgili teknik bilgi ve kullanılan teknolojiler hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
6) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanımak
7) Alanıyla ilgili veri toplayarak verileri analiz edebilme
8) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir.
9) Endüstriyel ürün tasarımı konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlamak
10) Tasarıma yönelik uygun malzeme ve üretim yöntemi seçebilme
11) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 5
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilen 3
3) Endüstri ürünleri tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. 3
4) Tasarım, maket-modelcilik ve 3D modelleme amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olma 4
5) Endüstriyel ürün tasarımıyla ilgili teknik bilgi ve kullanılan teknolojiler hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme 4
6) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanımak 5
7) Alanıyla ilgili veri toplayarak verileri analiz edebilme 3
8) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir. 2
9) Endüstriyel ürün tasarımı konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlamak 2
10) Tasarıma yönelik uygun malzeme ve üretim yöntemi seçebilme 3
11) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100