Turizm ve Otel İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRZ3007
Ders İsmi: Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ERŞAHİN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, seyahat acentaları ve tur operatörlerini tanıma ve bu işletmelere karşı hak ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Seyahat olgusunun gelişimini ve önemini kavrayabilme.
Seyahat endüstrisi, pazarı, hukuki boyutları, özellikleri.
Seyahat işletmeleri, faaliyetleri, özellikleri, organizasyon yapıları işleyişi.
Mevcut pazara ve işletmeye uygun paket tur hazırlayabilme.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Seyahat olgusunun gelişimini ve önemini kavrayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Seyahat endüstrisine ve özelliklerine vakıf olabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Seyahat işletmelerinin işleyişi ve görev tanımlarını kavrama, uygulayabilme.
2) Paket tur hazırlayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Turizm ve seyahat (tarihsel gelişim, ulaştırma) Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
2) Seyahat dağıtım sistemleri, Seyahat işletmeleri (acentalar, tur operatörleri, otel temsilcileri) Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
3) Seyahat acentaları (görevleri,ilkeleri..) Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
4) Seyahat acentaları hukuki düzenlemeler Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
5) Seyahat acentaları ile ilgili organizasyonlar Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
6) Seyahat acentacılığı işlemleri Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
7) Seyahat acentacılığı diğer görevleri Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
8) Vize
9) Tur operatörlüğü Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
10) Tur operatörü ve paket tur Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
11) Paket Tur üretim süreci, araştırma- planlama- pazarlama operasyon ve denetim. Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
12) Paket Tur üretim süreci, araştırma- planlama- pazarlama operasyon ve denetim. Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
13) Paket Tur üretim süreci, araştırma- planlama- pazarlama operasyon ve denetim. Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008. Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006. Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
14) Paket tur sunumları ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  Prof. Dr. Nejdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013.
 Dr.İrfan Mısırlı, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık,Ankara,2008.
 Prof.Dr. Orhan İçöz, Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi, Turhan Kitapevi, 2006.
 Doç.Dr. Suavi Ahipaşaoğlu, Doç. Dr. İrfan Arıkan, Seyahat Endüstrisi İşletmeleri, Gazi kitapevi, 2005.
 Yrd.Doç.Dr. Osman Eralp Çolakoğlu, Yrd.Doç. Dr. Ülker Çolakoğlu, Seyahat Acentaları Yönetimi, Detay yayıncılık,2007.
Diğer Kaynaklar: Seyahat Acentalarının internet siteleri.
İlgili kanun ve yönetmelikler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olabilme
2) Turizm ile ilgili yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibi olabilme
3) Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklayabilme
4) Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyabilme,
5) Turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilme
6) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yapabilme, yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme.
7) Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirebilme, değerlendirebilme, geliştirebilme ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerebilme.
8) Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilme.
9) İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olma
10) İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olabilme
11) Turizm alanında araştırma yapabilme ve proje üretebilme
12) Turizm işletmesinin mevcut koşulları ve geleceği hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirleyebilme, plan yapabilme ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri etik değerlere bağlı kalarak yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncelleme ve geliştirme
14) Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilme
15) Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm plan ve politikalarını tartışabilme
16) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yaparak yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme
17) Gerekli akademik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olabilme
18) Turizm sektörünün bir alanında uzmanlaşabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olabilme 5
2) Turizm ile ilgili yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibi olabilme 4
3) Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklayabilme 1
4) Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyabilme, 3
5) Turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilme 5
6) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yapabilme, yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme. 4
7) Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirebilme, değerlendirebilme, geliştirebilme ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerebilme. 4
8) Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilme.
9) İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olma
10) İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olabilme 3
11) Turizm alanında araştırma yapabilme ve proje üretebilme 4
12) Turizm işletmesinin mevcut koşulları ve geleceği hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirleyebilme, plan yapabilme ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme 3
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri etik değerlere bağlı kalarak yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncelleme ve geliştirme 4
14) Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilme 1
15) Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm plan ve politikalarını tartışabilme
16) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yaparak yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme 2
17) Gerekli akademik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olabilme 4
18) Turizm sektörünün bir alanında uzmanlaşabilme 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100