Ekonomi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCS109
Ders İsmi: Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YILMAZ ÖZSOY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel matematik bilgisi vermek ve analitik düşünmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği: Sayılar, Kümeler, Fonksiyonlar, Logaritma, Limit ve Türev.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel matematiksel kavramlar üzerine bilgi sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mantık sembollerini yerinde kullanabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Küme işlemlerini ve sayı kümelerini tanımlayabilmek
2) Fonksiyon kavramını ve özelliklerini tanımlamak
3) Üstel ve logaritmik fonksiyonları tanımlama yeteneği
4) Limit, süreklilik, türev ve integral kavramlarını tanımlayabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayılar, Üslü ve Köklü Sayılar Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Küme Kavramı ve Küme İşlemleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Denklemler, Eşitsizlikler ve Mutlak Değer Kavramı Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Bağıntı ve Fonksiyonlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Doğrular ve Doğrusal Fonksiyonlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Paraboller ve İkinci Dereceden Fonksiyonlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) Ara Sınav
8) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar: Finans Matematiği Konulara İlişkin Ön Okumalar
9) Fonksiyonlarda Limit Ve Süreklilik Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) Türev Tanımı ve Türev Kuralları Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) Fonksiyon Grafiklerinin Çizimi Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) Diferansiyel ve Esneklik Kavramı Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Türev Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) İntegral Konulara İlişkin Ön Okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Koçak, Ş., Alptekin, N.(Editörler). (2013). Genel Matematik, Eskişehir: Anadolu Ünv. Yayın No: 2518.
Diğer Kaynaklar: 1. Principles of Mathematical Analysis (International Series in Pure & Applied Mathematics) by Walter Rudin.
2. Walter Rudin, “Principles of Mathematical Analysis”, Mc Graw Hill, 1983.
3. Robert A. Adams, Christopher Essex, “Calculus: A Complete Course”, Prentice-Hall, 2010.
4. William R. Wade, “An Introduction to Analysis”, PrenticeHall, 2009.
5. Martin Barner and Friedrich Flohr, Walter de Gruyter, “Analysis I”, Berlin-New York, 1983

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. 2
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. 4
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. 3
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. 2
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. 2
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. 3
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. 2
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. 1
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. 2
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. 1
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. 2
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %