Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
2) |
- Anlatım Özellikleri
- Anlatım Türleri - Düşünceyi Geliştirme Yolları
- Metin İnceleme - Yazıyı Planlama |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık.
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara. |
2) |
● Dünya Dillerine Genel Bir Bakış
● Yapı bakımından diller
● Kaynak bakımından diller
● Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri
● Türkçenin Tarihsel Gelişimi
● Türk dilinin tarihsel dönemler |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi
Atatürk Üniversitesi Açıköğreitm Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2019
|
3) |
- Yazma Aşaması
- Paragraf
- Sayıların Yazılışı
- Birleşik Sözcüklerin Yazılışı
- Ayrı Yazılan Birleşik Sözcükler |
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt Papatya Yayıncılık
- Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma |
3) |
Türkçenin Söz Varlığı
Terimler
Deyimler
Atasözleri
İkilemeler
Ağız Unsurları
Ödünçlemeler
Argo
Dua-Beddua (Alkış-Kargış)
Kalıp sözler |
|
4) |
Ses bilgisi
Ses nedir?
Ses uyumları
Ses olayları |
|
4) |
- Bazı Ek ve Bağlaçların Yazımı
- Gün, Ay ve Tarihlerin Yazılışı
- Ses Bilgisi |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara.
- Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000. |
4) |
Ses bilgisi
Ses nedir?
Ses uyumları
Ses olayları |
|
5) |
Noktalama İşaretleri |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
5) |
Noktalama İşaretleri |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
5) |
- Etkili Konuşma
- Gündelik Konuşma
- Tek Kişilik Konuşmalar
- Kitle Konuşmaları |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
- TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
6) |
Doğru Türkçe kullanımının önemi
İmlanın Önemi
Yazım Kuralları |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
6) |
Doğru Türkçe kullanımının önemi
İmlanın Önemi
Yazım Kuralları |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
7) |
Dil Bilgisi (isim, fiil, sıfat, zamir) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
8) |
Dil Bilgisi (zarf, edat, bağlaç)
Ara Değerlendirme |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9) |
Cümlenin Öğleleri
|
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9) |
Anlatım Bozukluğu |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
11) |
Öğretici Metinler (dilekçe, mektup, rapor, tutanak) |
-Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
12) |
Öğretici Metinler (Yaşam Öyküsü, Deneme , Fıkra)
Ara değerlendirme 2 |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
13) |
Şiir |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13) |
Öğretici Metinler (Eleştiri, Sohbet, Anı, Günlük) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
14) |
Genel tekrar |
. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. |
1 |
2) |
Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. |
1 |
3) |
Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. |
1 |
4) |
Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. |
1 |
5) |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. |
3 |
6) |
Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. |
1 |
7) |
Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. |
3 |
8) |
Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. |
1 |
9) |
Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. |
3 |
10) |
Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır |
5 |
11) |
Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. |
4 |
12) |
Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
5 |