Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRA303 | ||||||||
Ders İsmi: | Reklam Dili ve Görsel Okuma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÜLŞEN DİLEK AKBAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ŞAHİNCİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmesi ve eleştirel reklam okur yazarlık bakış açısını kazanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler görsel kültür ve medya okumalarına dair temel Dersinİçeriği kavramları öğrenecek, göstergebilim yöntemi ile tanışacak, reklam mesajlarındaki toplumsal mesajlara eleştirel bakmayı öğrenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve ders planının aktarılması | |
2) | Görsel kültür nedir? | |
3) | Mecra ve mesaj ilişkisi | |
4) | Reklam okuryazarlığına giriş | |
5) | Reklam analizinde kullanılan yöntemler. Örnek analizler üzerinden yöntemleri tanıma | |
6) | Göstergebilime giriş | |
7) | Göstergebilimsel analiz örnekleri | |
8) | Vize | |
9) | Reklamlarda anlam ve ideoloji | |
10) | Toplumsal cinsiyet ve reklamlar | |
11) | İlerici örnekler. Başka bir reklam dili mümkün mü? | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrencilerin derste edindikleri kazanımların üstünden geçme. Dönem değerlendirmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Banu Dağtaş. Reklamı Okumak. Ütopya Yayınevi. Judith Williamson. Reklamların Dili "Reklamlarda anlam ve ideoloji". Ütopya Yayınevi Roland Barthes. Göstergebilimsel Serüven. YKY. John Berger. Görme Biçimleri. Metis Yayınları. Reklamda ilerici toplumsal cinsiyet temsilleri rehberi - http://www.rvd.org.tr/uploads/2019/01/wfa-gender-guide-tr.pdf |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |