Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA305
Ders İsmi: İletişim Kuramları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ASLI ARTAN KESKİN
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı iletişim disiplininin tarihsel sürecini incelerken, iletişim kuramlarını düşünce sistemleri ve düşünürler üstünden araştırıp, karşılaştırmalar yapıp, yorumlamaya çalışmaktır.
Dersin İçeriği: Ders; kitle, kitle iletişimi, kitle kültürü, Chicago Okulu, Frankfurt Okulu, iletişim kuramları, kitle iletişim modelleri kapsar

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kuram, kitle, kitle kültürü, kitle iletişimi gibi kavramları ayrıntılarıyla kavrayabilme
2) İletişim araştırmalarının ve kitle iletişim kuramlarının ilgi alanlarını saptayabilme
3) İletişimin ekonomi politiğine dair bilgi edinme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İletişim kuramlarını öğrenerek karşılaştırmalar yapabilme
2) İletişim kuramlarının gelişimi sonrasında günümüzdeki teknolojiyle birlikte ortaya çıkan toplumsal dönüşüme dair saptamalarda bulunabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kitle iletişim modellerini tanıyabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kuram, Kitle, Kitle İletişimi, Kitle Kültürü, Paradigma gibi Kavramların Tanımı, Liberalizm ve Pozitivizm Kavramları
2) Erken Dönem Kitle Toplumu Eleştirileri: Alexis de Tocqueville, F. Nietzsche, Le Bon, Ortega Y Gasset
3) Pragmatizm ve Chicago Okulunun Felsefi Temelleri
4) Chicago Okulu: Robert E. Park, İletişimin Merkeziliği, Sembolik Etkileşimcilik, Mead’in Benlik Kuramı, Howard Becker, Erving Goffman
5) Kitle İletişim Araçları ve Güçlü Etkiler Paradigması, Walter Lippman ve Kamuoyu, Harold Lasswell ve Propaganda Eserlerinin İncelenmesi
6) Sınırlı Etkiler Paradigması, Carl Hovland, İki Aşamalı Akış Kuramı, Kullanımlar ve Doyumlar Paradigması
7) Güçlü Etkilere Geri Dönüş, Çerçeveleme Kuramı, Bağımlılık Kuramı, Suskunluk Sarmalı, George Gerbner, Yetiştirme Kuramı
8) Vize
9) Kitle İletişim Modelleri
10) Eleştirel İletişim Kuramları: Frankfurt Okulu
11) İngiliz Kültürel çalışmalar Okulu
12) Ünsal Oskay’ın “Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri” Adlı Eserine Bakış
13) İletişimin Ekonomi Politiği
14) Teknolojik Paradigmalar, Harold Innıs, Daniel Lerner, Mc Luhan, Medya ve Modernite

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Burak Özçetin, Kitle İletişim Kuramları, 3. Baskı, İletişim Yayınları, 2019
Diğer Kaynaklar: Armand ve Michele Mattelard, İletişim Kuramları Tarihi, Çev. Merih Zıllıoğlu, İletişim Yayıncılık, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 5
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 5
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 4
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 4
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 4
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 4
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 4
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 3
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 2 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100