Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Program Çıktıları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
2) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
3) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
4) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
5) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
6) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
7) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
8) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Animasyon projeleri tasarlayabilme
2) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
3) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
4) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
5) Animasyon projeleri tasarlayabilme
6) Oyun projeleri tasarlayabilme
7) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
8) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
9) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
2) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
21 - Sanat
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
48 - Bilgisayar
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
2) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
3) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
4) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
5) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
6) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
7) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
8) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir.
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Animasyon projeleri tasarlayabilme
2) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
3) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
4) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
5) Animasyon projeleri tasarlayabilme
6) Oyun projeleri tasarlayabilme
7) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
8) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
9) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
1) Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur.
1) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
2) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
3) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1) Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar.
2) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1) Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler.
2) Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
3) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
1) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
2) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
1) Alanında başarıyla uygulama yürütür.
2) Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
3) Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
1) Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır.
2) Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Proje süreçleri içinde yer alır.
1) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Sıralı

1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi