Sosyal Hizmetler
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Program Çıktıları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir.
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir.
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır.
2) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır.
3) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır.
4)
4.1) Sosyal çalışma alanında mesleki yazışma becerisine sahip olur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1)
1.1) Sosyal çalışmacıda bulunması gereken temel etik değerleri öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir.
3) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır.

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
22 - Beşeri Bilimler
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
31 - Sosyal ve Davranış Bilimleri
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
38 - Hukuk
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
76 - Sosyal Hizmetler
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir.
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir.
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1) Alanla ilgili temel bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
2) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları tanımlar, kavramlar arası ilişkileri sıralar.
3) İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
4) Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
5) Temel düzeyde veri işleyebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
1) Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar.
2) Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir.
3) Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır.
2) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır.
3) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır.
4)
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
1) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
2) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri oluşturur.
3) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
4) Beşeri bilimler alanında gereksinim duyulan temel düzeydeki nitelikli insan gücünün gerektirdiği dilsel, sanatsal ve kültürel birikime sahiptir.
1) Alanla ilgili bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
1) Sosyal ve davranış bilimleri kuramlarındaki kavramlar arasında bağ kurar.
3) Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
4) Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyebilme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.)sunma becerisine sahiptir.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir.
1) Karar, Temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar, değerlendirir.
2) Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer.
3) Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır.
4) Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır.
1) Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır.
2) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
3) Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir.
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1) Beşeri bilimler alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini eğitim, kültür ve sanat alanlarında en uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
2) Beşeri bilimler alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve eğitim, kültür ve sanat alanlarındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle tartışır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak beşeri bilimler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Beşeri bilimler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
3) İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5) Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki temel bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
1)
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
2) Beşeri bilimler alanındaki öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
3) Kültür, sanat ve eğitim alanlarında yaşam boyu öğrenme bilinci oluşturur.
1) Gerek kendi başına gerekse de grup içinde öğrenebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Neyi nasıl öğreneceğini gösterir.
3) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
4) Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
1) Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2) Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir.
3) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
1) Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir.
3) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
1) Beşeri bilimler alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik değerleri gözetir.
2) Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel ve sanatsal hakların evrenselliğine değer verir, sosyal adalet bilincine sahiptir, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar, sosyal ve kültürel değerlere önem verir.
3) Çevreyi koruma bilincine sahiptir.
4) Sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
1) Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3) Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
1) Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser.
2) Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir.
1) Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
3) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır.
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
1) Beşeri bilimler alanıyla ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2) Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda yürütülen bir proje çerçevesinde sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
1) Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip halinde gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde araştırır.
2) Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir.
3) Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranmak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.
1) Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
1) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
2) Ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Sıralı

1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal çalışma alanında temel düzeyde kavramsal ve teorik bilgiye sahiptir.
1.14) Sosyal çalışmacıda bulunması gereken temel etik değerleri öğrenir.
2) Mesleki bilgiye sahip bir meslek elemanı olarak; edindiği teorik bilgiyi çalışma ortamına aktarabilir, insan ilişkileri ve mesleki iletişim becerisini kullanabilir.
3) Sosyal müdahale sürecinde gerekli doküman, belge ve raporların hazırlanma ve kayıt süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
3.13) Sosyal çalışma alanında mesleki yazışma becerisine sahip olur.
4) Dünyada ve Türkiye'de sosyal politika uygulamalarını analiz edebilme becerisi kazanır.
5) Stres yönetimi ve vaka analizi yapabilme becerisi kazanır.
6) Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bu birikimi çalışma alanında kullanabilme becerisi kazanır.
7) Sosyal hizmetlerde mesleki görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
8) Sözlü ve yazılı olarak iletişim becerilerini etkin kullanabilir.
9) Sosyal çalışma alanında kullanılan temel yasal çerçeve ve mevzuat hükümlerini kullanabilir.
10) Sosyal hizmet kuruluşlarını tanır ve kuruluş faaliyet alanları hakkında bilgi sahibi olur.
11) Sosyal çalışma alanında sunulan temel bakım hizmetleri hakkında nitelik ve niceliksel düzeyde bilgi sahibi olur ve edindiği bilgiyle alanda çalışabilme becerisi kazanır.
12) Sosyal çalışma alanına yönelik hizmet uygulamalarının ulusal ve uluslararası karşılaştırmasını ve takibini gerçekleştirebilir.