İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

TYYÇ - Program Çıktıları Matrisi

21 - Sanat

Güzel Sanatlar Eğitiminde, farklı ağırlıklar gösteren sanat-tasarım dallarında sanatçı-tasarımcı yetiştirilmesi, toplumun sanatsal yapısının evrensel değerlere ulaştırılması, sanatın, tasarımın ve endüstrinin üst düzey kadrolarının oluşturulması ve gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Eğitimin hedefi, öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek, araştırma, uygulama, deneme, denetleme ve sonuçlandırma süreçlerini içeren bilimsel metodlar çerçevesinde düşünmesini sağlamak, yaratıcı estetik, çağdaş teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, tasarımcı kişilik, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması hedeflenmektedir. Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı ve tasarımcı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. Bu alanda eğitim alanların, çağdaş sanat ve bilimsel araştırma yöntemleri ile kazandıkları bu yeteneklerini endüstri alanında uygulamaları da arzulanmaktadır. Eğitim öğretimin amacı, sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verirken, daha üst düzeyde zevkin gelişmesini sağlamak, eğitici ve sorumlu sanat üreticileri ve yetkin kadroları yetiştirmektir.

TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
21 - Sanat
Program Kazanımları TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2
3
4
5
6
7
8
9
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3
4
5
6
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
4 4
5 5
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2 2
3 3
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3
4
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3

58 - Mimarlık ve Yapı

İlgili temel alanın lisans seviyesi öğrenim mekanı, öğrencilere; mimarlık, planlama ve tasarım disiplinleri mekanlarında TYYÇ tablolarında geçen temel duyarlılıkların, bilgi, beceri ve yeteneklerin kazandırıldığı ve özellikle disiplinlerin dialektik düşünme stiliyle alternatif tasarım seçeneklerinin etkileşimli akademik dialog içinde geliştirildiği bir akademik ilişkiler mekanıdır. Bu üç disiplinin temel özelliği olan ‘tasarım duyarlılığı ve bilinci, temel bilgi ve becerileri’ ile bu disiplinlerin meslekleşme mekanı boyutlarını sağlayan diğer bilgilerin beraberce kullanılarak alan ürünlerinin üretildiği ve kazandırılan öğrenim çıktılarının sınandığı ana eğitim ortamı ‘mimarlık, planlama ve tasarım stüdyoları’ ile oluşur. Alanın yüksek lisans öğrenim mekanını, ‘disiplinin akademik ve mesleki gelişimi’ için akademik mekanda gelişen alanın bağlam ve değerlendirme bilgileri ile mesleki ortamlarda gelişen mesleki uygulamaya dönük uzmanlaşma bilgilerinin yine akademik mekanda ele alındığı yüksek lisans programları oluşturur. ‘Yüksek Lisans Mekanı’nda, akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek, uzmanlaşma konusu ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek, ulusal ortamlarda yayın yapabilmek, profesyonel olarak alanlarını transdisipliner olarak kullanabilmek ve mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu alacak duruma gelebilmek önemli yeterliliklerdir. Alanın doktora seviyesindeki öğrenim mekanı ise, küresel akademik (Ph.D.) veya mesleki (Profesyonel Doktora (Professional Doctorate)) ortama, kuramsal, yöntemsel veya pratik alanda katkı yapmayı amaçlayan akademik anlayışla oluşturulmuştur. Bunların yeterlilik çıktıları olarak, • Öncü akademik araştırmayı dialektik olarak yürütebilmek. • Nitelikli küresel akademik ortamlarda bildiri sunarak ve nitelikli küresel yayın yaparak, küresel akademik dialoglara girebilmek ve • Profesyonel doktora çerçevesinde, disiplinlerin mesleki uygulama etkinliğini ve profesyonel tasarım ve hizmet anlayışını geliştirebilecek araştırmaları yapabilmek olarak kabul edilmiştir. • Bu temel alanda önlisans programları uygulanmamalıdır. Uygulandığı takdirde lisans programının ilk iki yılı üzerine ek ders programları gelmelidir.

TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
58 - Mimarlık ve Yapı
Program Kazanımları TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal 1 1 Kuramsal - Olgusal
2
3
4
5
6
7
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı 1 1 Bilişsel - Uygulamalı
2 2
3
4
5
6
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1 1 İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2 2
3 3
4 4
5
Öğrenme Yetkinliği 1 1 Öğrenme Yetkinliği
2 2
3 3
Alana Özgü Yetkinlik 1 1 Alana Özgü Yetkinlik
2 2
3
4
5
6
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1 1 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2 2
3 3