Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FCA201 | ||||||||
Ders İsmi: | Sinema ve Mekan | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, sinema ve mimari alanları arasındaki ilişkinin ve "mekan" (uzam) kavramının sinema açısından öneminin anlaşılmasını ve aynı zamanda öğrencilerin sinema filmlerinin mekan çözümlemelerini yapabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, özellikle mekan kullanımı ile öne çıkmış belirli sinema filmlerinin mekan çözümlemeleri yapılarak sinema ve mimari alanları arasındaki ilişki tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilerle tanışma, ders içeriği hakkında genel bilgi ve hareketli görüntü kavramına giriş. | |
2) | Sanat olarak sinema: kısa tarihi, akımları ve teknolojisi. Sinema ve Mimari ilişkisi, "Mekan" kavramı ve "sinemasal" mekan ve zaman. Erken dönem (primitif) sinemada mekan kullanımı. Sinemada kurgunun gelişimi ile mekan ve zamanın parçalanıp birleştirilmesi. "İç Mekan" (Interior) ve "Dış Mekan" Exterior" Dijital teknolojilerin gelişimi ile "sanal mekanların" ortaya çıkışı ve kullanımı. | |
3) | "Mon Oncle (Dayım) (Jacques Tati) filminde modern mimarinin eleştirisi. | |
4) | "Blade Runner" filminde fütüristtik mekan kullanımı | |
5) | Sen Aydınlatırsın Geceyi | Yok |
6) | “John Malkovich Olmak”: Beden ve Mekan" | |
7) | Ucuz Roman | Yok |
8) | "Dogville" filminde olmayan (hayali) mekan kullanımı. | Yok |
9) | "Nokta" | Yok |
10) | "Sarmaşık" | Yok |
11) | Sinemasal Bir Kent: "Anlat İstanbul" | Yok |
12) | Sürü: Feodalizmden Kapitalizme | Yok |
13) | Hiper Bağ Sinema: Tazı Tura | Yok |
14) | Toplumsal Cinsiyet ve Sinema: Aşk Mabudesi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sinemekan: Sinemada mimarlık, Açalya Allmer, Varlık Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği, Cem Yıldırım, Urzeni Yayınları, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 3 |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | 4 |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | 2 |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | 3 |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 3 |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | 4 |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | 4 |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | 3 |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | 4 |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | 4 |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |