Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FCA202 | ||||||||
Ders İsmi: | Medya Dili | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BERKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BERKER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Geleneksel medya ve yeni medya metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliği kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında eleştirel pedagoji bağlamında, medya türleri, medya okuryazarlığı, toplumsal cinsiyet, nefret söylemi ve ifade özgürlüğü konularına değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya nedir? Medyanın türleri nelerdir? | |
2) | Medya okuryazarlığı, eleştirel pedagoji, eleştirel medya okuryazarlığı nedir? | |
3) | Eleştirel pedagoji: kuramlar ve tarihsel gelişim. | |
4) | Eleştirel düşünme ve eleştirel pedagoji | |
5) | Medya ve Kamusal Alan | |
6) | Haber ve İdeoloji | |
7) | Türkiye'de televizyon kültürü | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Toplumsal Cinsiyet ve Televizyon | |
10) | Yeni Medya ve Dijital Aktivizm | |
11) | Yeni Medyanın Yarattığı Ekonomi: Youtuber Olmak | |
12) | Nefret Söylemi ve İfade Özgürlüğü | |
13) | Nefret Söylemi Bağlamında Belgesel Gösterimi "Benim Çocuğum" | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Medya Çalışmaları Teoriler Yaklaşımlar - Dan Laughey-Kalkedon Ayın Karanlık Yüzü Yeni Medya ve Etik- Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan- Kalkedon |
Diğer Kaynaklar: | Medya Çalışmaları Teoriler Yaklaşımlar - Dan Laughey-Kalkedon Ayın Karanlık Yüzü Yeni Medya ve Etik- Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan- Kalkedon |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 3 |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | 4 |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | 2 |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | 3 |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 3 |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | 4 |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | 4 |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | 5 |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | 3 |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |