Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler, notlandırma sistemi. Projenin ve haftalık programın açıklanması. |
- |
2) |
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Projeyle ilgili öğrenci eskizleri |
3) |
Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
4) |
Birinci projenin teslim edilmesi ve sunumu. İkinci projenin verilmesi |
Öğrenci bitmiş proje teslimleri, sonraki projeler için örnek çalışmalar |
5) |
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Projeyle ilgili eskizler |
6) |
Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi. |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
7) |
Projenin teslim edilmesi ve sunumu. |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Üçüncü proje açıklaması, ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Örnek çalışma gösterimi |
10) |
3. proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi. |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
11) |
3. projenin teslim edilmesi ve sunumu. Final projesinin verilmesi |
3. proje için üretilen öğrenci çalışmaları |
12) |
Final projesi ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
13) |
Final projesi ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, rafine edilmesi, taslakların son şeklini alması |
Öğrenci eskiz ve taslakları |
14) |
Final projesi son görüşmeler ve projenin uygun materyallerle üretiminin önemi |
Projenin sonlanması için öğrencilerle içeriğe uygun aracın belirlenmesi yönünde eskiz ve taslak çalışma üretimi |
15) |
Final Sınavı |
Bitirme projesi sunumları ve teslimleri |
Ders Notları / Kitaplar: |
Logo Tasarım Kitapları (Brand Identity Design Books)
Dynamic Identities, How to create a living brand, Irene Van Nes
Visual Communication Design, Meredith Davis and Jamer Hunt
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Design for Visual Communication: Challenges and Priorities, Klimis Mastoridis
Görsel Iletisim ve Grafik Tasarim, Tevfik Fikret Uçar
Nelson Visual Communication and Design |
Diğer Kaynaklar: |
Eye, Novum, Computer Arts Dergilerinin Branding, Logo Design vb sayıları
http://www.pentagram.com, http://landor.com, http://www.rebrand.com gibi tasarım ajanslarının, ödüllerinin web siteleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü, felsefesi ve konsepti hakkında bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Geleneksel, modern ve postmodern kültür ile tasarım bağlantısını kuracak bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
Grafik Tasarım alanının bağlantılı olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve süreçler konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
6) |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini tasarım çalışmalarında kullanır. |
5 |
7) |
Edindiği yöntem ve teknikleri tasarım çalışmalarında kullanır. |
5 |
8) |
Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama ve uygulama becerisini geliştirir. |
3 |
9) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçlerinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
3 |
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir. |
3 |
11) |
Tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
4 |
13) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
4 |
14) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
15) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
3 |
16) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
3 |
17) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
3 |
18) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|